Maşina electrică care se transformă într-o dronă
Vehiculul poate avea roţi, fiind un factor de formă care îi permite să parcurgă un drum ca o maşină, dar şi ca o dronă pe roţi.
Proiectul Honda este mai ambiţios şi combină un eVTOL cu o flotă de maşini autonome pentru a permite oamenilor să parcurgă distanţe şi mai mari decât de obicei.
O companie de mobilitate chineză numită Xpeng tocmai a publicat rezultatele şi imaginile primului zbor al eVTOL al său: Xpeng AeroHT.
Este o maşină cu o greutate de aproximativ 2.000 kg, care în aparenţă diferă de o maşină convenţională doar prin prezenţa a două elemente mari pe acoperiş.
Arată ca o maşină cu o dronă mare pe acoperiş. Deocamdată este un zbor experimental, pentru a verifica dacă totul funcţionează conform aşteptărilor.
Nu este un vehicul de serie
Acest prim test al Xpeng eVTOL a fost complet normal, atât la decolare, cât şi la aterizare, dar a servit şi la efectuarea unor teste precum oprirea unuia sau mai multor rotoare în timpul zborului şi verificarea reacţiei generale a aeronavei cu o propulsie mai mică.
Noutatea acestei dezvoltări este că atât la sol, cât şi în aer, volanul este folosit pentru a o conduce. Pe lângă volan, pilotul trebuie să folosească şi o manetă pentru a avansa, a merge înapoi sau pentru plana vehiculul in aer, pe lângă funcţiile de ridicare sau coborâre a altitudinii de zbor. Oricum, acesta nu pare a fi un vehicul destinat producţiei de serie.
Compania a recunoscut că zborul unui vehicul de două tone pentru mai mult de aproximativ 30 de kilometri este destul de complex şi că o mare parte a problemei constă în consumul mare de baterie necesar pentru a realiza acest lucru.