Prima pagină » Auto » Mașini Verzi » Poate viitorul nu este electric. Toyota vine cu o alternativă la maşinile electrice

Poate viitorul nu este electric. Toyota vine cu o alternativă la maşinile electrice

Poate viitorul nu este electric. Toyota vine cu o alternativă la maşinile electrice

În timp ce atenţia lumii s-a focusat pe conferinţa ONU privind schimbările climatice din Glasgow, unde delegaţiile participante au reiterat importanţa reducerii amprentei de carbon, directorul Toyota Motor participa în Japonia la curse de maşini propulsate cu hidrogen experimental. Hidrogenul, ca alternativă la combustibilii fosili are avantajul de a fi o soluţie mai puţin poluantă care ar putea salva milioane de locuri de muncă din industria auto.

Akio Toyoda a condus pe Circuitul Internaţional Okayama din vestul Japoniei o Toyota Corolla Sport alimentată de un motor GR Yaris transformat pentru a funcţiona pe hidrogen.

„Inamicul este carbonul, nu motoarele cu ardere internă. Nu ar trebui să ne concentrăm doar pe o singură tehnologie, ci să folosim tehnologiile pe care le deţinem deja. Neutralitatea carbonului nu se referă la o singură alegere, ci la menţinerea opţiunilor deschise”, a declarat a declarat Toyoda pe pistă.

Deşi la Glasgow marii producător din industria auto, General Motors, Ford Motor, Volvo şi Daimler AG Mercedes-Benz au semnat pentru eliminarea treptată a motoarelor care utilizează combustibili fosili, Toyota a refuzat să se alăture acestui grup. O altă absenţă notabilă a fost Volkswagen din Germania.

Compania japoneză a motivat că o mare parte din lume nu este pregătită pentru a trece la vehicule electrice, chiar dacă previziunile pentru un viitor electric sunt îndrăzneţe.

„Nu vrem să fim văzuţi ca un producător de vehicule electrice, ci ca o companie neutră din punct de vedere al carbonului”, a declarat vicepreşedintele Toyota Shigeru Hayakawa.

Totuşi, tehnologia pe bază de hidrogen nu poate fi clasificată drept una cu emisii zero. Produsul secundar al arderii hidrogenului cu oxigenul este apa şi o cantitate mică de metal. Acest lucru reprezintă doar aproximativ 2% din emisiile unui motor pe benzină. Evacuarea poate conţine şi urme de oxid de azot.

Cu toate că maşinile electrice nu poluează, pentru realizarea acestora se consumă numeroase resurse şi tot procesul final duce la creşterea amprentei de carbon.

Maşinile cu hidrogen au nevoie de rezervoare voluminoase, sub presiune, pentru combustibil. Preocupările legate de siguranţă au încetinit construcţia de staţii de alimentare cu hidrogen în Japonia, în ciuda sprijinului guvernului japonez pentru combustibil, pe care îl consideră o componentă cheie în atingerea neutralităţii emisiilor de carbon.

Chiar şi cu o infrastructură adecvată de combustibil, Toyota trebuie totuşi să construiască un vehicul care să poată concura ca preţ, autonomie şi cost de operare cu maşinile convenţionale pe benzină şi vehiculele electrice.

Realizarea unui motor viabil din punct de vedere comercial ar putea menţine motoarele cu ardere internă să funcţioneze într-o lume fără carbon, relatează Reuters.