Cu toate că Disney şi-a putut redeschide în ultimele luni cele mai multe dintre parcurile sale, închiderea continuă a Disney World şi Disneyland în SUA a produs companiei pierderi enorme.
Potrivit unei declaraţii date marţi pandemia a provocat companiei pierderi de aprox. 3,5 miliarde de dolari în al treilea trimestru fiscal în segmentul de parcuri, experienţe şi produse. Această unitate include toate cele şase parcuri tematice internaţionale Disney, liniile sale de croazieră, hotelurile şi tururile, precum şi mărfurile sale.
În trimestrul care s-a încheiat pe 29 iunie, Disney a raportat o scădere de 85% pe acest segment, veniturile sale scăzând la 1 miliard de dolari.
Vânzările totale ale companiei au scăzut cu 42%, ajungând la 11,8 miliarde de dolari.
Parcurile din Shanghai, Hong Kong şi Japonia s-au redeschis pe parcursul acestui trimestru, însă majoritatea parcurilor Disney se află în SUA. Disney World din Florida a fost redeschis în iulie, după încheierea trimestrului. Iar în California parcul Disneyland nu a fost încă redeschis, deoarece guvernul de stat nu a furnizat linii directoare referitoare la redeschiderea parcurilor de distracţii. Parcul Disneyland din Paris s-a redeschis în luna iulie.
Compania a raportat, de asemenea, scăderi în sectorul licenţelor pentru mărfuri şi al vânzării cu amănuntul, din cauza faptului că în cea mai mare parte a trimestrului magazinele sale au fost închise. Singura consolare majoră a fost pentru Disney impactul noului său serviciu de streaming, Disney+, care la începutul lunii februarie avea 28,6 milioane de abonaţi, iar acum are mai mult de 60 de milioane de abonaţi.
O altă veste bună este aceea că mult-aşteptatul film „Mulan”, care a fost amânat de mai multe ori în acest an din cauza epidemiei de coronavirus, va putea fi văzut în sfârşit. Disney a anunţat marţi că filmul va fi disponibil pe noul serviciu de streaming al companiei, pe 4 septembrie, pentru o taxă suplimentară de 29.99 dolari. Întrucât lansarea filmului pe serviciul de streaming pentru un cost suplimentar reprezintă încă o perturbare adusă industriei de cinema, Bob Chapek, directorul executiv al companiei, a declarat că va fi interesant să vadă cum vor fi vânzările filmului pe platforma Disney, văzând modul de difuzare al filmului „Mulan” deocamdată ca pe un experiment.