Comparativ cu un an în urmă, statisticile constată:
Toate acestea sunt sunt precedate, în mare parte, de abandon şcolar, manifestat prin absenţa la lecţiile online, care – pentru o parte dintre elevi – sunt imposibil de suportat.
Ultrareligioşii au fost primii care, fără studii ştiinţifice, au semnalat stresul provenit din lipsa activităţii şcolare, în care se află elevii din comunităţile lor, mai ales că nu ei nu dispun de tehnologia care permite studiul online. Abia acum înţeleg unul dintre motivele pentru care, nerespectând restricţiile impuse de epidemie, au menţinut deschis aboslut tot învăţământul lor confesional. La primul lockdown, cel din primăvară, ţinuseră şcolile închise, conform indicaţiilor venite de la Guvern. Din septembrie însă, de al al doilea lockdown, n-au mai respectat nici una dintre restricţiile referitoare la învăţământ, temându-se că tinerii vor traversa un proces de alienare şi se vor îndepărta de Dumnezeu.
Nu vreau să mă gândesc cum ar arăta, dacă s-ar face, rezultatul unor astfel de cercetări în România.