Prima pagină » Știrile zilei » Skoda dezvoltă o grilă de maşină care poate spune pietonilor când să traverseze în siguranţă un drum

Skoda dezvoltă o grilă de maşină care poate spune pietonilor când să traverseze în siguranţă un drum

Diverse simboluri de pe grilă sunt folosite pentru a ajuta la promovarea siguranţei pietonilor
Skoda dezvoltă o grilă de maşină care poate spune pietonilor când să traverseze în siguranţă un drum

Grilele auto au devenit din ce în ce mai îndrăzneţe în ultimii ani – de la „nările” extrem de controversate ale BMW până la diferite grile care sunt capabile să ilumineze.

Ceea ce nu a făcut niciodată o grilă până acum este să afişeze mesaje de avertizare pietonilor. Skoda a conceput o modalitate prin care animaţiile să fie afişate în faţă pentru a arăta diverse informaţii de avertizare.

În timp ce Enyaq iV Electric de la Skoda este de obicei echipat cu un „Crystal Face” iluminat, ca parte a unui test, firma a schimbat aceasta cu o nouă caroserie cu o bandă LED care poate fi configurată pentru a afişa diverse mesaje, potrivit The Independent

Când maşina se apropie de o trecere de pietoni, îi poate avertiza pe cei care aşteaptă să traverseze că i-a „observat”. Grila poate afişa apoi săgeţi verzi care arată că este sigur să traverseze. Odată ce maşina este gata de pornire, poate afişa un semnal roşu diferit pentru a arăta că maşina se mişcă.

Dacă vehiculul nu se poate opri, acesta poate afişa un mesaj de avertizare precum „nu călcaţi pe trecere”.

Skoda a lucrat şi la un robot numit IPA2X care ajută copiii, bătrânii şi cei cu dizabilităţi să traverseze drumul în siguranţă.
 
Sprijinite de Iniţiativa de mobilitate urbană a Institutului European de Inovaţie şi Tehnologie, diverse companii au contribuit la crearea unui robot de doi metri înălţime care arată ca un semafor mobil.
 
Robotul monitorizează în mod constant împrejurimile şi este capabil să afişeze lumini verzi atunci când pietonii pot traversa în siguranţă. Înălţimea sa înseamnă că poate vedea şi peste maşinile parcate.
 
Skoda continuă să testeze cele două tehnologii în Italia şi Republica Cehă şi va face acest lucru până în 2024, cu speranţa că acestea ar putea fi lansate în 2025.