Soluţia Boeing la problemele uriaşe ale modelului 737 MAX 8 - Un update de software

După catastrofa care a avut loc duminica trecută, Boeing pregăteşte un update de soft pentru computerul de bord al modelului 737 MAX 8. Update-ul va fi implementat din aprilie şi va permite piloţilor să aibe mai mult control asupra aeronavelor, potrivit Quartz.

Urmărește
4999 afișări
Imaginea articolului Soluţia Boeing la problemele uriaşe ale modelului 737 MAX 8 - Un update de software

După catastrofa care a avut loc duminica trecută, Boeing pregăteşte un update de soft pentru computerul de bord al modelului 737 MAX 8. Update-ul va fi implementat din aprilie şi va permite piloţilor să aibe mai mult control asupra aeronavelor, potrivit Quartz.

În ciuda celor doua accidente în care cunoscutul model Boeing 737 MAX 8 a fost implicat, Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA susţine că aeronava nu prezintă niciun risc în ceea ce priveşte zborul.

Cu toate acestea, cele două prăbuşiri ale celui mai bine vândut model creat de gigantul american nu au fost trecute cu vederea. Din acest motiv compania pregăteşte un update de software pentru aeronava, menit să corecteze erorile computerului de bord care limitează controlul piloţilor asupra avionului.

Tragedia de duminică a determinat Ethiopian Airlines să anuleze toate zborurile modelului 737 MAX 8. Din motive de siguranţă, Cayman Airlines, Brazil Gol Airlines şi Aeromexico au decis să recurgă la aceiaşi soluţie, mai notează Quartz.

În contextul problemelor majore pe care le are cunoscuta aeronava, autorităţile americane s-au sesizat şi au emis o directivă de urgenţă către operatorii de transport aerian. Aceasta presupune reactualizarea manualelor de zbor cu informaţii despre modul în care pilotul trebuie să acţioneze în cazul declanşării eronate a sistemului anti-stall.

Erorile sistemului de zbor se rezumă la captarea unor date greşite, în urma cărora computerul de bord poate direcţiona avionul direct către sol. În cazul accidentului de duminică, datorită problemelor de software piloţii nu au avut nicio posibilitate de a stabiliza vehiculul aerian.

Potrivit Administraţiei Federale a Aviaţiei, sistemul, cunoscut şi ca MCAS va suferi modificări care  vizează modul său de declanşare şi felul în care răspunde la semnalele unghiului de atac.

Un raport preliminar din Noiembrie realizat de anchetatorii indonezieni ai catastrofei aeriene, prezintă dificultatea întâmpinată de piloţi în încercarea de a câştiga altitudine. Efortul acestora a fost complet anulat de MCAS care a menţinut aeronava îndreptată către sol.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici