Care sunt trend-urile în digitalizarea Europeană?
Recenta pandemie COVID-19 a accentuat nevoia companiilor din întreaga lume şi din toate sectoarele de a adopta modele de afaceri digitale. Un studiu realizat în primăvara anului 2020 arată că, la fel ca pe întregul glob, şi Europa s-a digitalizat în urma măsurilor impuse de pandemie, digitalizarea sa crescând cu 14% într-un an, creştere care în condiţii normale ar fi durat 2-3 ani, în timp ce în România rata medie de digitalizare a sărit de la 64% la 89%.
Conform studiilor International Data Corporation – IDC (IDC EMEA, Future Enterprise Resilience 2021, Internal, Wave 3, April 5 – April 16, 2021, Romania), 62% din companiile care s-au îmbarcat în parcursul de digitalizare au ales în initiaţivele lor “short-term” sau “fragmented focus”. Mai mult, 75% din acestea au declarat că în 2021 îşi vor păstra sau mări bugetul de digitalizare, cu 20% în medie, faţă de bugetele din 2020.
Indiferent dacă digitalizarea presupune oferirea de experienţe de cumpărare inteligente şi intuitive pe toate canalele – mobil, social media, web (on-line) şi în magazin fizic (off-line) [Commerce Cloud], sau suport pentru echipele de vânzări astfel încât acestea să vândă mai inteligent şi mai rapid [Sales Cloud] sau pur şi simplu prin plasarea clientului în centrul fiecărei experienţe [Marketing Cloud], aceste soluţii de tip “Customer 360” au oferit agilitatea, scalabilitatea şi capacităţile inovatoare prin care companiile şi-au accelerat dramatic progresul.
Salesforce Commerce Cloud este una dintre cele mai importante soluţie de comerţ Direct-to-Consumer, B2C şi B2B din lume. Commerce Cloud este o platformă Cloud (multi-tenant) de comerţ electronic, care permite companiilor să creeze experienţe de cumpărare inteligente şi unificate pe toate canalele – mobil, social media, web (on-line) şi magazin fizic (off-line).
Aceasta susţine brand-urile să se lanseze mai repede, să crească mai repede şi să atragă mai mulţi clienţi. Utilizând puterea cloud-ului, tehnologia Commerce Cloud permite companiilor să creeze experienţe inovatoare pentru clienţi, care să stimuleze vânzările şi să determine loialitatea faţă de brand.