Cea mai scumpă maşină nouă din lume şi-a făcut debutul în America de Nord în iunie 2022 la primul salon auto de lux din lume, Pebble Beach Concours D’Elegance.
Bugatti a debutat la Salonul Auto Internaţional de la Geneva din martie, ca La Voiture Noire (care se traduce prin The Black Car), la preţul de 19 milioane de dolari,. Maşina aduce un omagiu designului art deco al Type 57SC Atlantic, una dintre cele mai râvnite maşini clasice din lume.
Proiectată în 1934 de Jean Bugatti, fiul cel mare al fondatorului companiei Ettore Bugatti, a fost fabricată în doar patru exemplare. Trei dintre ele sunt contabilizate, în timp ce a patra, care a fost pierdută în al Doilea Război Mondial, ar fi evaluată la preţul de 100 de milioane de dolari dacă ar fi găsită astăzi.
Maşina unică de 13 milioane de dolari a fost dezvăluită anul trecut ca un comision personalizat pentru un client înstărit al Rolls-Royce şi a fost cu siguranţă cea mai uimitoare maşină de marcă britanică produsă vreodată.
Este una dintre puţinele maşini cu două locuri construite de Rolls-Royce şi este inspirată de formele extravagante ale anilor 1930, de unde spatele mare evocă imaginile unui rulant de epocă Rolls-Royce Boat Tail. Firma a schimbat bancheta din spate cu un raft mijlociu din lemn care are o buză de sticlă iluminată. Mai în spate se află raftul pentru pălării din lemn, lustruit şi încadrat cu şine pentru bagaje şi înconjurat de un acoperiş mare de sticlă în formă de lacrimă.
Bugatti Centodieci este cea mai puternică supermaşină a producătorului francez de până acum – venind într-un skosh deasupra lui Chiron la 1.600 de cai putere. Dar nu doar puterea – sau preţul de 8,9 milioane de dolari – o face pe Centodieci să iasă în evidenţă.
Supermaşina unghiulară, încă presărată cu elementele de design emblematice Bugatti, îşi înclină pălăria în faţa supermaşinii EB110 cu motor central, care a debutat în 1991, când compania era deţinută de Romano Artioli.
Este clar că supermaşina de la începutul anilor 1990 a fost o inspiraţie.
Construită de producătorul german de maşini de lux Maybach, Maybach Exelero se află în fruntea listei celor mai scumpe maşini din lume. Costă 8 milioane de dolari şi poate atinge o viteză maximă de 351 de kilometri pe oră. În timpul testării maşinii, aceasta a atins o viteză de 218,38 mile pe oră. De asemenea, este capabilă să accelereze de la 0 la 62 de mile pe oră în 4,4 secunde. Maşina a fost văzută în videoclipul muzical al lui Jay-Z „Lost One” în 2006. Deţinută de Dr Andre Action Diakite Jackson, există un singur exemplar pe lume.
Koenigsegg CCRX Trevita are un motor V8 modificat de 4,7 litri, dublu supraalimentat şi poate folosi atât benzină de 98 octani, cât şi etanol. Această maşină sport elegantă are un motor central în spate, şi o caroserie roadster cu două uşi. Trevita înseamnă „trei albi” în suedeză şi, prin urmare, au fost create doar trei exemplare. Supermaşina are un sistem de transmisie cu şase trepte, iar motorul este capabil să producă 1.018 cai putere. Una dintre exemplare este deţinută de celebrul prezentator TV Jay Leno. Maşina a fost livrată personal de fondatorul Christian von Koenigsegg la casa lui Leno din sudul Californiei. Caroseria graţioasă a maşinii este realizată din carbon şi are, de asemenea, material compozit de carbon.
Lamborghini Veneno a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva 2013, în doar trei exemplare. Aceste trei exemplare au fost vândute chiar înainte de a ajunge în showroom. Veneno este un automobil de curse de 740 CP, 221 mile pe oră, bazat pe Aventador. Designul Lamborghini este axat pe competenţa aerodinamică maximă şi împarte motorul său V12 de 6,5 litri, chiar dacă Veneno dezvoltă cu 50 CP mai mult, la 750 CP.
Lamborghini şi-a sărbătorit cea de-a 50-a aniversare în 2013 şi cu această ocazie a dezvăluit Lamborghini Egoista. Cu 600 de cai putere dintr-un V-10 de 5,2 litri, această supermaşină are un cockpit montat în centru care este detaşabil. Compania a creat un singur exemplar „Egoista”, care înseamnă „Egoist” şi nu este de vânzare.
Sursa –Cartmart