„Un tronson de 20 de km, între Pipirig și Leghin, are un constructor desemnat din ianuarie 2025, dar contractul de execuție este blocat de două luni, fără un motiv real. Licitația pentru acest tronson s-a încheiat fără contestații, iar lucrările ar fi putut începe deja. Însă, din cauza tergiversărilor administrative, constructorul nu poate demara etapa de proiectare, iar șantierul rămâne în aer”, potrivit unui comunicat USR.
Potrivit fostului secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma, întârzierea „este cauzată de incapacitatea ministerului condus de Sorin Grindeanu de a finaliza un simplu transfer birocratic al proiectului, de la vechea companie de drumuri CNAIR, la noua companie CNIR – o mutare decisă de același Grindeanu încă din 2023, dar neterminată nici în 2025”.
„În doi ani, n-au fost în stare să semneze hârtiile necesare, deși românii așteaptă de decenii această autostradă vitală pentru Moldova. Constructorul stă cu mâinile în sân, etapa de proiectare de detaliu nu începe, iar șantierul rămâne un vis îndepărtat. Indolența lui Grindeanu sabotează acest sector de 20 km din Autostrada Unirii A8, care ar lega Moldova de Transilvania și, mai departe, de vestul Europei. Domnule Grindeanu, puneți-vă ordine în minister semnați ACUM contractul pentru A8 Pipirig – Leghin! Ajunge cu bătaia de joc la adresa moldovenilor”, spune Horațiu Cosma.
USR cere Ministerului Transporturilor să deblocheze urgent această situație ca lucrările pentru tronsonul Pipirig – Leghin al Autostrăzii A8 să înceapă rapid.