Capitalistul care, din pasiune pentru fotografie, a creat o platformă folosită în întreaga lume

Capitalistul care, din pasiunea pentru fotografie şi informatică, a creat o platformă folosită în prezent de utilizatori din întreaga lume.

Urmărește
335 afișări
Imaginea articolului Capitalistul care, din pasiune pentru fotografie, a creat o platformă folosită în întreaga lume

Sursa foto: Twitter

Jon Oringer s-a născut pe 2 mai 1972, în Scarsdale, New York. Încă din clasele primare a început să înveţe programare, iar pe măsură ce a crescut, a făcut o nouă pasiune pentru fotografie, obişnuind să îşi developeze singur imaginile realizate. În perioada liceului a predate lecţii de chitară, iar când a strâns suficienţi bani s-a mutat din casa părinţilor şi a început să repare computere. În 1993 s-a înscris la Universitatea Stony Brook şi a început să vândă componente software pe internet, devenind unul dintre primii creatori de pop-up blockers. După ce a obţinut diploma de licenţă în ştiinţe şi matematică, a studiat alţi doi ani la Universitatea din Columbia, urmând un master în informatică. În tot aceşti ani a lansat un număr de zece start-up-uri de tehnologie, el fiind unicul angajat.

În timp ce îşi promova produsele prin e-mail, Oringer a realizat că e-mailurile care conţineau şi fotografii erau mai bine primite de către clienţi.

Pentru că era prea costisitor să cumpere imagini generice de pe internet, în 2013 antreprenorul şi-a achiziţionat o cameră Canon şi a început să facă propriile fotografii, pe care le-a inclus pe un marketplace de „microstock photography”.

În şase luni a încărcat în jur de 100.000 de imagini, dintre care a postat o selecţie de 30.000 de poze pe un site numit Shutterstock, la al cărui portofoliu clienţii aveau acces pe baza unui abonament. Cu ajutorul propriilor economii, el a închiriat un spaţiu de birouri în New York şi, iniţial, s-a ocupat singur de toate departamentele, inclusiv de servicii clienţi. La început, pentru extinderea bazei de fotografii a fost ajutat de diverşi prieteni, care au servit drept modele, dar pe măsură ce afacerea a crescut, Oringer a angajat un director de creaţie care să se ocupe de shootinguri, potrivit Business Magazin.

În mai 2012 a listat compania la Bursa din New York, păstrând în continuare o participaţie de 55%, iar în 2013 devenea primul miliardar din Silicon Alley (termen inventat în anii ’90 în timpul boomului dot-com, ce descrie o zonă a companiilor de tehnologie de top, aflată în cartierul Manhattan din New York, fiind o aluzie la celebrul Silicon Valley din California – n. red.), cu o avere care se ridica, la acea vreme, la 1,05 miliarde de dolari.

În mai 2014 el a relocat Shutterstock de pe Wall Street în Emire State Building, iar la începutul lui 2015 a coordonat achiziţia companiilor Rex Features, cea mai mare agenţie de presă foto independentă din Europa, şi PremiumBeat, o bază de date cu muzică şi efecte sonore. În februarie 2020 a anunţat că în luna aprilie a aceluiaşi an va renunţa la rolul de CEO şi va rămâne în funcţia de preşedinte executiv.

Din 2012, Origer deţine şi o licenţă de pilot de elicoptere, iar în 2020 şi-a cumpărat un conac de 42 de miliarde de dolari în Miami Beach.

La nivelul anului 2020, Shutterstock a înregistrat un număr de 281.000 de abonaţi, 1,6 milioane de contributori, peste 2 milioane de clienţi, cu un venit de 333 de dolari/client, potrivit raportului financiar al companiei. În acelaşi an, baza de date a platformei a ajuns la peste 360 de milioane de imagini şi 21 de milioane de videoclipuri, cu şase imagini descărcate în fiecare secundă. În prezent, Shutterstock are aproape 1.000 de angajaţi.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici