Cum s-a ajuns ca Facebook să blocheze utilizatorii şi companiile mass-media care distribuie ştiri în Australia. Iată explicaţia situaţiei

Joi, australienii s-au trezit constatând că paginile de Facebook ale tuturor site-urilor de ştiri locale şi globale nu erau disponibile. Persoanele din afara ţării nu pot, de asemenea, să citească sau să acceseze nicio publicaţie de ştiri australiană pe platformă.

Urmărește
982 afișări
Imaginea articolului Cum s-a ajuns ca Facebook să blocheze utilizatorii şi companiile mass-media care distribuie ştiri în Australia. Iată explicaţia situaţiei

Cum s-a ajuns ca Facebook să blocheze utilizatorii şi companiile mass-media să distribuie ştiri în Asutralia. Iată explicaţia situaţiei

Facebook a luat decizia controversată ca răspuns la o lege propusă care i-ar face pe giganţii Tech să plătească pentru conţinutul de ştiri prezent pe platformele lor.

Legea australiană impune Facebook şi Google să încheie acorduri comerciale cu agenţiile de ştiri ale căror link-uri aduc trafic pe platformele lor. Altfel, vor fi supuse unui arbitraj forţat pentru a stabili un preţ.

Facebook a declarat că legea „înţelege în mod fundamental greşit” relaţia dintre compania tech şi publisheri şi îi pune în faţa unei alegeri stricte de a aproba sau interzice conţinutul de ştiri.

Autorităţile australiene au elaborat legea pentru a „echilibra condiţiile de joc” între giganţii tehnologici şi companiile de mass-media. Din fiecare 100 de dolari australieni cheltuiţi în publicitate digitală în mass-media australiană în zilele noastre, 81 ajung la Google şi Facebook, au precizat iniţiatorii proiectului.

Spre deosebire de Facebook, Google a semnat în ultimele zile acorduri de plată cu trei mari trusturi mass-media australiene.

Acţiunea Facebook a avut loc la câteva ore după ce Google a fost de acord istoric să plătească News Corp pentru conţinut.

Consumul de ştiri digitale prin intermediul reţelelor sociale şi al motoarelor de căutare este în creştere în Australia, conform Reuters Digital News Report pentru 2020.

Aproximativ 37% dintre consumatorii care au luat parte au declarat că au obţinut acces la ştiri prin intermediul reţelelor sociale în decursul unei săptămâni, comparativ cu 31% care au accesat direct site-uri web sau aplicaţii, se arată în raport.

Foto: Captura. Explicţie: Acesta este mesajul pe care utilizatorii din întreaga lume îl primesc când incercă să distribuie o ştire ce apariţie unei companii media din Australia

Măsura Facebook a fost criticată imediat de producătorii de ştiri, politicieni şi susţinători ai drepturilor omului pe plan internaţional. 

„Întreruperea accesului la informaţii vitale către o ţară întreagă în toiul nopţii este o măsură inconştientă”, a declarat directorul australian al Human Rights Watch.

CITEŞTE AICI Reacţia premierului australian după ce Facebook a interzis publicarea de ştiri: "o acţiune arogantă şi dezamăgitoare"

Ce se întâmplă cu legea contestată de giganţii Tech

Guvernul conservator australian va respecta legea - care a fost adoptată de camera inferioară a parlamentului miercuri. Are un sprijin larg între partide, iar Senatul este probabil să-l treacă săptămâna viitoare.

"Vom legifera acest cod. Vrem ca giganţii digitali să plătească companiile tradiţionale de presă pentru generarea de conţinut jurnalistic original", a spus Frydenberg, care a adăugat că "ochii lumii urmăresc ceea ce se întâmplă aici".

El a subliniat că Facebook, la fel ca Google, a negociat acorduri de plată cu organizaţiile locale. Această acţiune de interzicere a venit în ultimul ceas şi a afectat reputaţia reţelei de socializare, a spus el.

Efectul acţiunilor Facebook pe bursă

Acţiunile Facebook au deschis în scădere în mai multe pieţe. Acţiunile Facebook Inc au scăzut cu aproximativ 1,1% înainte de deshidere burselor din SUA.

Cazul din Australia poate fi doar începutul

Acţiuni similare cu privire la conţinutul mass-media au fost luate şi în alte state. Google şi Facebook au încheiat deja acorduri cu anumite companiI media. Autorităţi de reglementare din Europa, Marea Britanie şi Canada iau în considerare introducerea de legi similare care să oblige giganţii Tech să plătescă conţiunutul jurnalistic de pe platformele lor.
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici