Facebook, X şi YouTube trebuie să ia mai multe măsuri împotriva discursurilor care incită la ură

  • Facebook, X, YouTube şi alte companii de tehnologie sunt de acord să ia mai multe măsuri pentru a combate discursurile online care incită la ură.
  • Decizia are loc în cadrul unui cod de conduită actualizat care va fi integrat în normele UE în domeniul tehnologiei, a declarat, luni, Comisia Europeană.
Urmărește
84 afișări
Imaginea articolului Facebook, X şi YouTube trebuie să ia mai multe măsuri împotriva discursurilor care incită la ură

Printre ceilalţi semnatari ai codului instituit voluntar în mai 2016 se numără Dailymotion, Instagram, Jeuxvideo.com, LinkedIn, Microsoft, Snapchat, Rakuten Viber, TikTok şi Twitch, potrivit Reuters.

„În Europa nu există loc pentru ura ilegală, nici offline, nici online. Salut angajamentul părţilor interesate faţă de un cod de conduită consolidat în temeiul Digital Services Act (DSA)”, declară Henna Virkkunen, comisarul UE pentru tehnologie.

DSA impune companiilor din domeniul tehnologiei să se implice mai mult pentru a combate conţinutul ilegal şi dăunător de pe platformele lor. Conformitatea cu codul actualizat ar putea avea un impact asupra aplicării legii de către autorităţile de reglementare, au declarat oficialii UE.

Conform codului revizuit, companiile s-au angajat să permită entităţilor non-profit sau publice, cu expertiză în domeniul discursului instigator la ură, să monitorizeze modul în care analizează notificările privind discursul instigator la ură şi să evalueze cel puţin două treimi din aceste notificări primite de la ele în termen de 24 de ore.

De asemenea, companiile vor lua noi măsuri, cum ar fi folosirea instrumentelor de detectare automată, pentru a reduce discursul instigator la ură pe platformele lor.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici