Femeile nu prind rădăcini în Silicon Valley, leagănul tehnologiei americane: Susan Wojcicki pleacă de la cârma YouTube

Susan Wojcicki a demisionat după 25 de ani la Google şi 9 ca CEO la YouTube, fiind vorba despre încă o altă ieşire din scenă a unei femei de la vârf.

Urmărește
562 afișări
Imaginea articolului Femeile nu prind rădăcini în Silicon Valley, leagănul tehnologiei americane: Susan Wojcicki pleacă de la cârma YouTube

Femeile nu prind rădăcini în Silicon Valley, leagănul tehnologiei americane: Susan Wojcicki pleacă de la cârma YouTube

În garajul lui Wojcicki, Larry Page şi Sergei Brin şi-au conceput motorul de căutare şi a ajutat la conceperea şi dezvoltarea pieţei de publicitate Google, acum dominantă. Sub conducerea sa, veniturile YouTube au ajuns la 29 de miliarde de dolari, iar utilizatorii au ajuns la 2,5 miliarde.

Numele său fusese prezentat ca un posibil viitor CEO Google. La 54 de ani, Wojcicki a anunţat că îşi va părăsi postul din motive personale, vorbind despre „un nou capitol”, cu familia în centru (are 5 copii), sănătatea şi proiectele care o pasionează. O fostă angajată scrie pe LinkedIn că, tocmai revenită din concediul de maternitate, i-a cerut un sfat, iar răspunsul a fost: „Nu trebuie să fii grozav la toate, ci doar suficient de bun”.

De la Hewlett-Packard în Kenya

Ştirea a stârnit un val de comentarii pe reţelele de socializare, mai ales în urma demisiilor unor lideri politici precum Jacinda Ardern şi Nicola Sturgeon.

Wojcicki este încă o femeie care a părăsit conducerea Big Tech în ultima vreme. Anul trecut, în vârstă de 52 de ani, Sheryl Sandberg a demisionat din funcţia de şef de operaţiuni la Meta, spunând: „Când am început acest job, speram să rămân acolo 5 ani. 14 ani mai târziu, este timpul să scriem un nou capitol”.

Meg Whitman, în vârstă de 61 de ani, a părăsit Hewlett-Packard în 2018, după 7 ani în calitate de CEO, pentru a prelua Quibi, o platformă de streaming care a eşuat curând. Ea este acum ambasador al SUA în Kenya.

Ginni Rometty, în vârstă de 62 de ani, a părăsit IBM în 2020, după patru decenii în companie şi o conducere de 8 ani caracterizată de venituri în scădere şi scăderea preţului acţiunilor.

În 2012, existau mari speranţe că Marissa Meyer ar putea întoarce Yahoo în calitate de CEO, dar ea nu a reuşit să facă acest lucru şi şi-a dat demisia în 2017, odată cu achiziţionarea Verizon.

Fiecare femeie şi fiecare companie are propria sa poveste, dar un lucru care le uneşte pe cele menţionate mai sus este critica acerbă la adresa performanţei lor, resimţită uneori ca atacuri personale, şi faptul că succesorii sunt bărbaţi.

Soarta femeilor din Big Tech

Potrivit Bloomberg News, 9 ani în Silicon Valley nu este un timp scurt. Dar femeile din vârf îşi schimbă acum locurile de muncă des, arată un studiu realizat de McKinsey şi Lean In, organizaţia non-profit fondată de Sheryl Sandberg.

„Problema nu este că femeile pleacă, ci că sunt prea puţine – spune Sandberg –. Nimeni nu scrie articole despre bărbaţi care părăsesc locurile înalte, dar se întâmplă tot timpul. Dar pentru că sunt atât de puţine femei lideri, este mai extraordinar când ni se întâmplă nouă. Trebuie să facem extraordinarul obişnuit”.

Multe femei şi-au părăsit locul de muncă din cauza pandemiei. În valul de disponibilizări ale giganţilor tehnologiei din ultimele luni, femeile sunt afectate în mod deosebit pentru că sunt adesea angajate mai recent şi în roluri percepute ca fiind mai puţin prioritare. Astfel, riscă să devină şi mai mult o minoritate.

Una dintre întrebările pe care savanţii în leadership şi-o pun este dacă noile generaţii de femei, în absenţa modelelor de urmat, vor fi dispuse să plătească preţul pentru leadership. Wojcicki a spus că va rămâne ocupată cu mentorat de noi lideri şi directori executivi.

Mai există femei puternice în Big Tech. Safra Catz, CEO al Oracle, dă rar interviuri. Susan Li a fost promovată în funcţia de director financiar al Meta în noiembrie .Lisa Jackson este una dintre cele cinci femei aflate în conducerea Apple (sunt 13 bărbaţi). Lisa Su, CEO al Advanced Micro Devices, este o excepţie: vorbeşte adesea cu mass-media.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici