Meta vrea să lanseze un motor de căutare pentru chatbotul său
Meta lucrează de cel puţin opt luni la dezvoltarea unui sistem de indexare a internetului, având ca obiectiv integrarea acestuia în Meta AI. Scopul pare a fi de a transforma chatbot-ul într-o alternativă viabilă la Google Search şi Microsoft Bing.
Compania a dezvăluit public vara aceasta tehnologia sa de web crawler, precizând că este destinată „instruirii modelelor AI sau îmbunătăţirii produselor”, fără a specifica însă că ar avea în vedere construirea unui sistem propriu de căutare.
Se pare că proiectul motorului de căutare este condus de Xueyuan Su, senior engineering manager la Meta. Potrivit The Information, această iniţiativă ar fi motivată de dorinţa Meta de a reduce dependenţa de alte companii Big Tech, care i-au creat dificultăţi în trecut, cum ar fi Apple, prin politica de App Tracking Transparency (ATT).
Meta a declarat anterior că funcţia de confidenţialitate a iPhone-ului, introdusă de Apple în 2021, ar putea duce la pierderi de peste 10 miliarde de dolari din venituri publicitare. Îngrijorată de impactul acestei politici, Meta a ajuns chiar să fie dată în judecată pentru presupusa eludare a regulilor impuse de ATT.
Investiţiile Meta în AI par să înceapă să dea roade. În august, Mark Zuckerberg a anunţat pe Threads că Meta AI are peste 185 de milioane de utilizatori activi săptămânal şi peste 400 de milioane lunar.
„Creşte rapid şi nici măcar nu am lansat-o în Marea Britanie, Brazilia sau UE încă”, a scris fondatorul Meta. În comparaţie, OpenAI a declarat la începutul lunii că ChatGPT a ajuns la 250 de milioane de utilizatori săptămânali.