Hyundai recheamă 82.000 de maşini electrice, una din cele mai costisitoare acţiuni din istorie

  • Hyundai va rechema 82.000 de maşini electrice la nivel global pentru a le înlocui bateriile.
  • Acţiunea are loc după ce au fost raportate 15 incendii la autovehicule.
  • Acţiunea Hyundai este una dintre cele mai scumpe din istorie.
Urmărește
259 afișări
Imaginea articolului Hyundai recheamă 82.000 de maşini electrice, una din cele mai costisitoare acţiuni din istorie

Foto: Profimedia

Acţiunea Hyundai este una dintre cele mai scumpe din istorie, indicând modul în care defecţiunile maşinilor electrice ar putea genera costuri pentru producătorii de automobile, cel puţin în viitorul apropiat.

Rechemarea va costa Hyundai 900 de milioane de dolari. Costul mediu este de 11.000 de dolari pentru o maşină, o valoare astronomică pentru o rechemare.

Înlocuirea unei baterii este o măsură extremă, care necesită la fel de multă muncă şi cheltuieli ca în cazul înlocuirii motorului unei maşini tradiţionale. Foarte puţine rechemări de maşini pe benzină necesită înlocuirea unui întreg motor. Una dintre puţinele excepţii a fost rechemarea în 2014 a 785 de maşini sport Porsche 911 GT3. Porsche nu a precizat costul acţiunii, dar cu siguranţă a fost mai scump pentru un vehicul decât rechemarea Hyundai.

Cu toate acestea, o rechemare care costă mai mult de 11.000 de dolari pe vehicul este extrem de rară.

Deoarece există pe piaţă atât de multe maşini pe benzină decât vehiculele electrice, costul total al rechemărilor poate depăşi cu uşurinţă cei 900 de milioane de dolari din cazul Hyundai.

De exemplu, General Motors a cheltuit 1,2 miliarde de dolari pentru înlocuirea airbagurilor Takata, dar rechemarea a acoperit 7 milioane de vehicule, ceea ce înseamnă mai puţin de 200 de dolari pe vehicul.

Costul mediu al unei rechemări auto în ultimii 10 ani a fost de aproximativ 500 de dolari pe vehicul, potrivit Mike Held, director în practica auto şi industrială la AlixPartners, o firmă de consultanţă globală.

Costul rechemării Hyundai este un alt indiciu al cât de scumpe sunt bateriile în raport cu costul întregii maşini.

Nimeni nu a fost rănit în incendiile care au afectat maşinile Hyundai, pentru că multe au avut loc după ce maşinile au fost oprite.

Hyundai a declarat că o investigaţie asupra incendiilor a arătat că bateriile defecte fabricate de LG ar putea face scurtcircuit.

Rechemarea include 27.000 de vehicule din Coreea şi 55.000 din alte părţi ale lumii.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici