Mastodon anunţă tranziţia către o structură non-profit

Mastodon va crea o organizaţie non-profit în Europa, având ca scop împărţirea responsabilităţilor între mai multe entităţi, evitând controlul centralizat al unui singur individ, scrie TechCrunch.

Urmărește
66 afișări
Imaginea articolului Mastodon anunţă tranziţia către o structură non-profit

Sursa foto: X

Reţeaua de socializare Mastodon a anunţat luni că va trece la o structură non-profit, creând o nouă entitate în Europa care va prelua gestionarea principalelor componente ale ecosistemului şi platformei.

Acest lucru va însemna că un singur individ nu va mai deţine controlul complet al proiectului, diferenţiindu-se astfel de reţelele de socializare tradiţionale conduse de oameni precum Elon Musk şi Mark Zuckerberg.

Eugen Rochko, creatorul şi actualul CEO al Mastodon, va preda gestionarea unor părţi ale organizaţiei către noua entitate, concentrându-se în continuare pe strategia de produs.

Detaliile exacte ale acestei tranziţii nu au fost încă finalizate, dar organizaţia a spus că Mastodon va continua să găzduiască serverele mastodon.social şi mastodon.online, care sunt accesibile utilizatorilor din reţeaua bazată pe ActivityPub.

Mastodon are în prezent 835.000 de utilizatori activi lunar, împărţiţi între mii de servere. Organizaţia a declarat că, de la început, scopul a fost de a crea condiţiile pentru un tip de reţea de socializare diferit de modelele centralizate.

„Mastodon nu va fi niciodată de vânzare şi nu va fi controlat de un individ bogat”, se arată în postarea de pe blog.

În trecut, Mastodon a înfiinţat o organizaţie non-profit în Statele Unite pentru a obţine mai multe fonduri şi subvenţii, iar anul trecut a pierdut statutul de non-profit în Germania.

Comparativ, Bluesky, principalul concurent, este în curs de ridicare a unei noi runde de finanţare cu o evaluare de 700 milioane de dolari.

Noua entitate non-profit din Europa va deţine în totalitate Mastodon GmbH. Organizaţia este în proces de finalizare a structurii legale şi a jurisdicţiei pentru a sprijini sustenabilitatea şi operaţiunile pe termen lung.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici