Meta va implementa în UE o taxă utilizatorilor pentru Facebook şi Instagram / Pentru varianta gratis utilizatorii trebuie să permită companiei să le folosească informaţiile personale pentru reclame direcţionate.

Meta se pregăteşte să impună utilizatorilor din UE o taxă lunară de abonament de 14 dolari pentru a accesa Instagram pe telefoanele lor, cu excepţia cazului în care aceştia permit companiei să le folosească informaţiile personale pentru reclame direcţionate.

Urmărește
2990 afișări
Imaginea articolului Meta va implementa în UE o taxă utilizatorilor pentru Facebook şi Instagram / Pentru varianta gratis utilizatorii trebuie să permită companiei să le folosească informaţiile personale pentru reclame direcţionate.

Meta va implementa în UE o taxă utilizatorilor pentru Facebook şi Instagram / Pentru varianta gratis utilizatorii trebuie să permită companiei să le folosească informaţiile personale pentru reclame direcţionate.

De asemenea, gigantul tehnologic american va percepe 17 dolari pentru Facebook şi Instagram împreună pentru utilizarea pe desktop, au declarat două persoane care au cunoştinţă directă despre aceste planuri, care vor fi probabil implementate în următoarele săptămâni, relatează FT

Măsura vine după discuţii cu autorităţile de reglementare din blocul comunitar, care au încercat să limiteze modul în care marile companii de tehnologie profită de pe urma datelor pe care le obţin gratuit de la utilizatorii lor, ceea ce ar fi un atac direct la modul în care grupuri precum Meta şi Google îşi generează profiturile.

Modificările aduse de Meta ar putea avea loc în următoarele săptămâni, au declarat persoanele care au cunoştinţă de planurile. Compania cu sediul în Silicon Valley are termen până la sfârşitul lunii noiembrie pentru a se conforma unei hotărâri a unui tribunal din Luxemburg din acest an, care a constatat că Facebook "nu poate justifica" utilizarea datelor personale pentru a direcţiona consumatorii cu reclame dacă nu obţine consimţământul acestora. În hotărârea sa, instanţa a afirmat că societăţile ar trebui să exploreze un model de abonament.

Între timp, Meta colaborează cu autorităţile europene de reglementare înainte de termenul limită pentru a se asigura că abordarea sa este acceptată.

Conform planurilor, care au fost discutate cu autorităţile de reglementare din Bruxelles şi Irlanda, Meta ar urma să ofere o versiune fără reclame a Instagram şi Facebook pentru cei dispuşi să plătească, sau o versiune gratuită pentru cei care îşi dau consimţământul pentru a fi vizaţi de reclame pe baza informaţiilor lor personale, au declarat aceste persoane.

Mai multe platforme de socializare, care ani de zile au pus la dispoziţie toate funcţiile lor gratuit, au început recent să perceapă taxe pentru extraopţiuni, în condiţiile în care afacerile lor tradiţionale de publicitate se află sub presiunea reglementărilor privind confidenţialitatea, iar comercianţii devin mai selectivi cu bugetele lor.

Aplicaţia video chineză TikTok a declarat marţi că a început să testeze un serviciu de abonament fără reclame. Deocamdată, proiectul pilot se desfăşoară doar pe o singură piaţă.

Snapchat şi X, fostul Twitter, vând, de asemenea, abonamente opţionale care oferă utilizatorilor plătitori caracteristici exclusive, cum ar fi profiluri verificate, teme personalizate pentru aplicaţii şi mai puţine reclame. Luna trecută, Elon Musk, proprietarul X, a declarat că ia în considerare introducerea unei "mici plăţi lunare" pentru toţi utilizatorii aplicaţiei, ca o modalitate de a "combate armatelor vaste de boţi" care pot posta liber pe platformă.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici