Obiectivele privind emisiile din aviaţie sunt în centrul atenţiei la Salonul aeronautic de la Paris

Discuţiile de la Salonul aeronautic de la Paris din această săptămână au evidenţiat o revenire puternică a cererii de transport aerian. Sectorul promite să reducă emisiile nete la zero până în 2050. Grupurile ecologiste spun că mai multe avioane pe cer ar putea împiedica aceste eforturi.

Urmărește
260 afișări
Imaginea articolului Obiectivele privind emisiile din aviaţie sunt în centrul atenţiei la Salonul aeronautic de la Paris

Sursa foto: AP / Mediafax Foto

Aviaţia generează aproximativ 3% din emisiile globale. Este, de asemenea, unul dintre cele mai dificil de decarbonizat, scrie Reuters.

Un sondaj realizat de GE Aerospace a sugerat că aproape o treime dintre directorii din domeniul sustenabilităţii aviaţiei se îndoiesc că obiectivul de zero emisii nete este realizabil.

Accentul pus pe durabilitate vine în contextul în care noile norme europene vor impune multor companii aeriene să utilizeze combustibil sustenabil pentru aviaţie (SAF) şi să îşi monitorizeze mai bine emisiile de carbon.

Acestea sunt principalele strategii pe care sectorul intenţionează să le folosească pentru a-şi atinge obiectivul.

Companiile aeriene încearcă să achiziţioneze mai mult SAF, care produce cu până la 80% mai puţine emisii de dioxid de carbon pe durata ciclului de viaţă decât carburantul tradiţional pentru avioane.

Dar SAF reprezintă doar 0,1% din combustibilul utilizat în prezent în aviaţie şi costă de trei până la cinci ori mai mult.

Cea mai mare parte a SAF-ului utilizat este produsă din materii prime biologice care sunt adesea limitate în aprovizionare, cum ar fi porumbul, uleiul de gătit uzat sau resturile de aşchii de lemn rezultate din exploatarea forestieră.

Autorităţile europene de reglementare speră ca liniile aeriene să treacă la combustibilii electronici sintetici, care pot fi produşi cu carbon capturat şi hidrogen verde, dar care sunt produşi în cantităţi şi mai mici şi la costuri mult mai mari.

Uniunea Europeană a promis de ani de zile că va promova o revizuire a sistemelor de gestionare a traficului aerian pentru a scurta traiectoria zborurilor şi a reduce consumul de combustibil, dar reforma a fost mult timp amânată.

În forma actuală, majoritatea avioanelor trebuie să zboare prin coridoare gestionate separat. Crearea unui cer unic european ar duce la zboruri mai eficiente şi mai directe, susţin companiile aeriene, reducând în cele din urmă emisiile cu până la 10%.

Există presiuni asupra autorităţilor europene de reglementare pentru ca reforma să fie aprobată în acest an, dar există scepticism în privinţa posibilităţii de a o realiza, având în vedere preocupările legate de ocuparea forţei de muncă în ţări precum Franţa.

Plantarea de copaci, investiţiile în energie regenerabilă şi sprijinirea comunităţilor pentru a înlocui vechile sobe de gătit poluante sunt proiecte în care companiile aeriene au investit pentru a-şi contracara propriile emisii.

Însă unele iniţiative au fost acuzate că nu reuşesc să elimine suficient carbon din atmosferă. Iar criticii spun că acestea nu reduc emisiile reale ale companiilor aeriene.

Sistemul de compensare şi reducere a emisiilor de dioxid de carbon pentru aviaţia internaţională (CORSIA) al Organizaţiei Naţiunilor Unite, care va deveni obligatoriu în 2027, va utiliza aceste proiecte în parte pentru a ajuta companiile aeriene să limiteze emisiile la 85% din nivelurile din 2019.

Însă transportatori precum easyJet s-au îndepărtat de compensări şi aleg să investească în schimb în mai multă inovaţie.

Cercetătorii au prezentat motoarele alimentate cu hidrogen şi motoare electrice pentru avioane ca fiind soluţia finală pentru eliminarea emisiilor de carbon. Hidrogenul poate fi folosit pentru a alimenta un motor de avion sau pentru a valorifica o celulă de combustibil care produce electricitate.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici