- Home
- Tehnologie
- PARIS, (21.06.2023, 19:01)
-
Laura Buciu
Laura Buciu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Obiectivele privind emisiile din aviaţie sunt în centrul atenţiei la Salonul aeronautic de la Paris
Discuţiile de la Salonul aeronautic de la Paris din această săptămână au evidenţiat o revenire puternică a cererii de transport aerian. Sectorul promite să reducă emisiile nete la zero până în 2050. Grupurile ecologiste spun că mai multe avioane pe cer ar putea împiedica aceste eforturi.
Urmărește
260 afișări
Sursa foto: AP / Mediafax Foto
Aviaţia generează aproximativ 3% din emisiile globale. Este, de asemenea, unul dintre cele mai dificil de decarbonizat, scrie Reuters.
Un sondaj realizat de GE Aerospace a sugerat că aproape o treime dintre directorii din domeniul sustenabilităţii aviaţiei se îndoiesc că obiectivul de zero emisii nete este realizabil.
Accentul pus pe durabilitate vine în contextul în care noile norme europene vor impune multor companii aeriene să utilizeze combustibil sustenabil pentru aviaţie (SAF) şi să îşi monitorizeze mai bine emisiile de carbon.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce ar însemna o președinție Trump pentru războaiele globale și securitatea europeană? Ucraina și Israel sunt principalele subiecte
-
Alegeri SUA. Generaţia TikTok merge la vot. Cum influenţează reţeaua socială alegerile
-
Ion Cristoiu, despre alegerile din SUA: Trebuie să ne aşteptăm că nici Trump, nici Kamala nu vor accepta înfrângerea
-
Un influencer pro-Trump a primit 100 de dolari de la un agent rus pentru a posta un videoclip fals cu fraude electorale
Acestea sunt principalele strategii pe care sectorul intenţionează să le folosească pentru a-şi atinge obiectivul.
Companiile aeriene încearcă să achiziţioneze mai mult SAF, care produce cu până la 80% mai puţine emisii de dioxid de carbon pe durata ciclului de viaţă decât carburantul tradiţional pentru avioane.
Dar SAF reprezintă doar 0,1% din combustibilul utilizat în prezent în aviaţie şi costă de trei până la cinci ori mai mult.
Cea mai mare parte a SAF-ului utilizat este produsă din materii prime biologice care sunt adesea limitate în aprovizionare, cum ar fi porumbul, uleiul de gătit uzat sau resturile de aşchii de lemn rezultate din exploatarea forestieră.
Autorităţile europene de reglementare speră ca liniile aeriene să treacă la combustibilii electronici sintetici, care pot fi produşi cu carbon capturat şi hidrogen verde, dar care sunt produşi în cantităţi şi mai mici şi la costuri mult mai mari.
Uniunea Europeană a promis de ani de zile că va promova o revizuire a sistemelor de gestionare a traficului aerian pentru a scurta traiectoria zborurilor şi a reduce consumul de combustibil, dar reforma a fost mult timp amânată.
În forma actuală, majoritatea avioanelor trebuie să zboare prin coridoare gestionate separat. Crearea unui cer unic european ar duce la zboruri mai eficiente şi mai directe, susţin companiile aeriene, reducând în cele din urmă emisiile cu până la 10%.
Există presiuni asupra autorităţilor europene de reglementare pentru ca reforma să fie aprobată în acest an, dar există scepticism în privinţa posibilităţii de a o realiza, având în vedere preocupările legate de ocuparea forţei de muncă în ţări precum Franţa.
Plantarea de copaci, investiţiile în energie regenerabilă şi sprijinirea comunităţilor pentru a înlocui vechile sobe de gătit poluante sunt proiecte în care companiile aeriene au investit pentru a-şi contracara propriile emisii.
Însă unele iniţiative au fost acuzate că nu reuşesc să elimine suficient carbon din atmosferă. Iar criticii spun că acestea nu reduc emisiile reale ale companiilor aeriene.
Sistemul de compensare şi reducere a emisiilor de dioxid de carbon pentru aviaţia internaţională (CORSIA) al Organizaţiei Naţiunilor Unite, care va deveni obligatoriu în 2027, va utiliza aceste proiecte în parte pentru a ajuta companiile aeriene să limiteze emisiile la 85% din nivelurile din 2019.
Însă transportatori precum easyJet s-au îndepărtat de compensări şi aleg să investească în schimb în mai multă inovaţie.
Cercetătorii au prezentat motoarele alimentate cu hidrogen şi motoare electrice pentru avioane ca fiind soluţia finală pentru eliminarea emisiilor de carbon. Hidrogenul poate fi folosit pentru a alimenta un motor de avion sau pentru a valorifica o celulă de combustibil care produce electricitate.
Citește pe alephnews.ro: FBI, ODNI și CISA au emis un avertisment comun despre operațiunile Rusiei menite să submineze încrederea în alegerile americane
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Alegerile prezidențiale din SUA schimbă cursul lumii. Tot ce trebuie să știi despre procesul electoral
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Ce a pățit Marian Godina în timpul unei percheziții. Ce obiect a găsit pe noptiera suspectului peste care a intrat în casă
CANCAN.RO
La ce oră să NU folosești niciodată mașina de spălat. Plătești mai mult pentru curent dacă e utilizată atunci
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 11:51
-
astăzi, 11:43
Deputat PSD: După ce „s-au giugiulit pe furiş”, azi PNL şi AUR s-au „pupat” în public la Giurgiu