- Home
- Tehnologie
- PARIS, (21.06.2023, 19:01)
-
Laura Buciu
Laura Buciu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Obiectivele privind emisiile din aviaţie sunt în centrul atenţiei la Salonul aeronautic de la Paris
Discuţiile de la Salonul aeronautic de la Paris din această săptămână au evidenţiat o revenire puternică a cererii de transport aerian. Sectorul promite să reducă emisiile nete la zero până în 2050. Grupurile ecologiste spun că mai multe avioane pe cer ar putea împiedica aceste eforturi.
Urmărește
260 afișări
Sursa foto: AP / Mediafax Foto
Aviaţia generează aproximativ 3% din emisiile globale. Este, de asemenea, unul dintre cele mai dificil de decarbonizat, scrie Reuters.
Un sondaj realizat de GE Aerospace a sugerat că aproape o treime dintre directorii din domeniul sustenabilităţii aviaţiei se îndoiesc că obiectivul de zero emisii nete este realizabil.
Accentul pus pe durabilitate vine în contextul în care noile norme europene vor impune multor companii aeriene să utilizeze combustibil sustenabil pentru aviaţie (SAF) şi să îşi monitorizeze mai bine emisiile de carbon.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
Acestea sunt principalele strategii pe care sectorul intenţionează să le folosească pentru a-şi atinge obiectivul.
Companiile aeriene încearcă să achiziţioneze mai mult SAF, care produce cu până la 80% mai puţine emisii de dioxid de carbon pe durata ciclului de viaţă decât carburantul tradiţional pentru avioane.
Dar SAF reprezintă doar 0,1% din combustibilul utilizat în prezent în aviaţie şi costă de trei până la cinci ori mai mult.
Cea mai mare parte a SAF-ului utilizat este produsă din materii prime biologice care sunt adesea limitate în aprovizionare, cum ar fi porumbul, uleiul de gătit uzat sau resturile de aşchii de lemn rezultate din exploatarea forestieră.
Autorităţile europene de reglementare speră ca liniile aeriene să treacă la combustibilii electronici sintetici, care pot fi produşi cu carbon capturat şi hidrogen verde, dar care sunt produşi în cantităţi şi mai mici şi la costuri mult mai mari.
Uniunea Europeană a promis de ani de zile că va promova o revizuire a sistemelor de gestionare a traficului aerian pentru a scurta traiectoria zborurilor şi a reduce consumul de combustibil, dar reforma a fost mult timp amânată.
În forma actuală, majoritatea avioanelor trebuie să zboare prin coridoare gestionate separat. Crearea unui cer unic european ar duce la zboruri mai eficiente şi mai directe, susţin companiile aeriene, reducând în cele din urmă emisiile cu până la 10%.
Există presiuni asupra autorităţilor europene de reglementare pentru ca reforma să fie aprobată în acest an, dar există scepticism în privinţa posibilităţii de a o realiza, având în vedere preocupările legate de ocuparea forţei de muncă în ţări precum Franţa.
Plantarea de copaci, investiţiile în energie regenerabilă şi sprijinirea comunităţilor pentru a înlocui vechile sobe de gătit poluante sunt proiecte în care companiile aeriene au investit pentru a-şi contracara propriile emisii.
Însă unele iniţiative au fost acuzate că nu reuşesc să elimine suficient carbon din atmosferă. Iar criticii spun că acestea nu reduc emisiile reale ale companiilor aeriene.
Sistemul de compensare şi reducere a emisiilor de dioxid de carbon pentru aviaţia internaţională (CORSIA) al Organizaţiei Naţiunilor Unite, care va deveni obligatoriu în 2027, va utiliza aceste proiecte în parte pentru a ajuta companiile aeriene să limiteze emisiile la 85% din nivelurile din 2019.
Însă transportatori precum easyJet s-au îndepărtat de compensări şi aleg să investească în schimb în mai multă inovaţie.
Cercetătorii au prezentat motoarele alimentate cu hidrogen şi motoare electrice pentru avioane ca fiind soluţia finală pentru eliminarea emisiilor de carbon. Hidrogenul poate fi folosit pentru a alimenta un motor de avion sau pentru a valorifica o celulă de combustibil care produce electricitate.
Citește pe alephnews.ro: Fostul general al Ucrainei a declarat că „al treilea război mondial a început oficial”
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Putin susține că Rusia a lansat o rachetă balistică asupra Ucrainei ca răspuns la loviturile asupra teritoriului rus cu rachete americane și britanice
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:45
FC Botoşani-FCSB 1-0, în meciul restanţă din etapa a 4-a a Superligii
-
ieri, 22:36