Perplexity lansează un instrument AI gratuit pentru „cercetare aprofundată”

Perplexity a lansat un instrument AI de „cercetare aprofundată”, rivalizând, astfel, cu produse similare de la OpenAI şi Google. Se vorbeşte despre viteza şi accesibilitatea drept avantaje principale, informează TechCrunch.

Urmărește
1419 afișări
Imaginea articolului Perplexity lansează un instrument AI gratuit pentru „cercetare aprofundată”

Perplexity lansează un instrument AI gratuit pentru „cercetare aprofundată”

Perplexity AI a anunţat vineri lansarea unei noi funcţii de „cercetare aprofundată”, un instrument care generează răspunsuri detaliate, adresându-se utilizatorilor profesionişti. Aceasta vine în contextul în care OpenAI şi Google au lansat produse similare sub acelaşi nume, Deep Research.

Noua funcţie le permite utilizatorilor să selecteze opţiunea „Deep Research” în platforma Perplexity, generând automat un raport detaliat, ce poate fi exportat în format PDF sau partajat prin Perplexity Pages. Potrivit companiei, AI-ul foloseşte un proces complex pentru căutare şi analiză, adaptându-şi planul de cercetare pe măsură ce obţine noi informaţii.

Un avantaj competitiv al Perplexity este accesibilitatea: utilizatorii non-abonaţi beneficiază de un număr limitat de interogări gratuite, în timp ce abonaţii plătitori primesc acces nelimitat. Comparativ, OpenAI percepe un abonament de 200 de dolari pe lună pentru funcţia Deep Research.

În teste, Perplexity Deep Research a obţinut un scor de 21,1% la benchmark-ul Humanity’s Last Exam, depăşind modele precum Gemini Thinking (6,2%) şi GPT-4o (3,3%), dar rămânând în urma OpenAI (26,6%). Un alt avantaj este viteza: majoritatea sarcinilor sunt gata în sub trei minute, comparativ cu 5-30 de minute pentru OpenAI.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici