Se pregăteşte o mare mişcare în piaţa auto. Doi giganţi vor să aprofundeze legăturile şi vorbesc inclusiv de o posibilă fuziune - surse

Honda şi Nissan sunt în discuţii pentru a aprofunda legăturile, au declarat miercuri două surse. Se discută şi de o posibilă fuziune, cel mai clar semn de până acum al modului în care industria auto japoneză, odată aparent imbatabilă, este remodelată de provocările Tesla şi ale rivalilor chinezi.

Urmărește
1096 afișări
Imaginea articolului Se pregăteşte o mare mişcare în piaţa auto. Doi giganţi vor să aprofundeze legăturile şi vorbesc inclusiv de o posibilă fuziune - surse

Se pregăteşte o mare mişcare în piaţa auto. Doi giganţi vor să aprofundeze legăturile şi vorbesc inclusiv de o posibilă fuziune - surse

O fuziune între Honda şi Nissan ar crea o companie de 54 de miliarde de dolari cu o producţie anuală de 7,4 milioane de vehicule, devenind al treilea grup auto din lume după vânzările de vehicule, după Toyota şi Volkswagen, scrie Reuters.

Cele două companii au încheiat deja un parteneriat strategic în luna martie pentru a coopera în domeniul dezvoltării vehiculelor electrice, dar problemele financiare şi strategice tot mai grave ale Nissan din ultimele luni au sporit urgenţa unei cooperări mai strânse cu rivalul mai mare Honda.

Luna trecută, Nissan a anunţat un plan de reducere a costurilor în valoare de 2,6 miliarde de dolari, care include reducerea a 9.000 de locuri de muncă şi a 20% din capacitatea sa globală de producţie, în condiţiile în care scăderea vânzărilor în China şi SUA a dus la o prăbuşire de 85% a profitului din al doilea trimestru.

„Această afacere pare să fie mai mult despre salvarea Nissan, dar Honda însăşi nu se odihneşte pe lauri”, a declarat Sanshiro Fukao, membru executiv la Itochu Research Institute. „Fluxul de numerar al Honda se va deteriora anul viitor, iar EV-urile sale nu au mers atât de bine.”

Acţiunile Nissan, al treilea cel mai mare producător auto din Japonia, au crescut miercuri cu peste 22% în tranzacţiile de la Tokyo, în timp ce acţiunile Honda, al doilea cel mai mare, au scăzut cu 2,3%. Acţiunile Mitsubishi au crescut cu 13%.

Producătorii de automobile s-au confruntat cu provocări din partea producătorilor de vehicule electrice, în special în China, unde BYD şi alţii au luat avânt.

Discuţiile dintre Honda şi Nissan, raportate pentru prima dată de ziarul Nikkei, ar permite companiilor să coopereze mai mult în domeniul tehnologiei şi să le ajute să creeze un rival naţional mai puternic pentru Toyota. Discuţiile sunt axate pe găsirea unor modalităţi de consolidare a colaborării şi includ posibilitatea înfiinţării unei societăţi holding, au declarat sursele Reuters, care au refuzat să îşi decline identitatea deoarece informaţiile nu au fost făcute publice.

Companiile discută, de asemenea, posibilitatea unei fuziuni complete, potrivit uneia dintre surse, precum şi analizarea modalităţilor de cooperare cu Mitsubishi Motors, în care Nissan este acţionarul principal cu o participaţie de 24%.

Honda, Nissan şi Mitsubishi au declarat că nicio înţelegere nu a fost anunţată de niciuna dintre companii, deşi Nissan a menţionat că cei trei producători auto au declarat anterior că iau în considerare oportunităţi de colaborare viitoare.

Producătorul auto francez Renault, un acţionar major al Nissan, a declarat că nu are informaţii şi a refuzat să comenteze.

Capitalizarea de piaţă a Honda este de aproximativ 44 de miliarde de dolari, în timp ce cea a Nissan este de aproximativ 10 miliarde de dolari după creşterea preţurilor de miercuri, ceea ce înseamnă că o fuziune completă ar fi mai mare decât acordul gigant de 52 de miliarde de dolari dintre Fiat Chrysler şi PSA în 2021 pentru a crea Stellantis.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici