Şoim-robot conceput pentru a ajuta la prevenirea coliziunilor dintre păsări şi avioane. Limitările păsării robotizate

  • Avioanele şi păsările au împărţit cerul încă de la primul zbor din istorie, în 1903.
  • Coliziunile dintre ele sunt cauza morţii a mii de păsări în fiecare an.
  • Astfel de incidente, cunoscute sub numele de loviri de păsări, pot duce, de asemenea, la avarierea aeronavelor, precum şi la întârzieri şi anulări de zboruri, ceea ce costă Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale 1,4 miliarde de dolari în fiecare an.
Urmărește
768 afișări
Imaginea articolului Şoim-robot conceput pentru a ajuta la prevenirea coliziunilor dintre păsări şi avioane. Limitările păsării robotizate

Sursa foto: Twitter

În prezent, echipele de gestionare a faunei sălbatice din aeroporturi folosesc o serie de mijloace de descurajare, cum ar fi dronele şi păsările de pradă - inclusiv şoimi - pentru a încerca să sperie păsările şi să le îndepărteze de împrejurimile aeroportului. Cu toate acestea, creşterea şi antrenarea şoimilor nu este tocmai ieftină, iar păsările pot fi dificil de gestionat.
 
Fabricat din fibră de sticlă şi polipropilenă expandată (EPP), RobotFalcon, care are o anvergură a aripilor de 70 de centimetri, imită mişcările şoimului mare şi puternic şi s-a dovedit a fi foarte eficient în a ţine păsările la distanţă într-un studiu publicat recent, potrivit CNN.
 
Controlată de la sol, pasărea are o elice pe fiecare aripă şi o cameră montată pe cap pentru a permite "o vedere la persoana întâi în timp ce conduce".
 
În timpul unei serii de teste efectuate în 2019 în zona din jurul oraşului Workum din Olanda, RobotFalcon a reuşit să îndepărteze cu succes toate stolurile de pe câmpuri în cinci minute de la începerea zborului său, 50% dintre situri fiind îndepărtate în 70 de secunde, potrivit lui Rolf Storms, unul dintre autorii raportului.
 
În comparaţie cu o dronă, RobotFalcon, care are o greutate de 0,245 kilograme, s-a dovedit a fi superior celor două, drona reuşind să îndepărteze doar 80% din păsări în acelaşi timp.
 
Este nevoie de metode noi de descurajare a păsărilor", se arată în raportul publicat în Journal of the Royal Society Interface. „Iar noi arătăm că RobotFalcon poate avea o contribuţie majoră la ocuparea acestei nişe. Acesta a curăţat câmpurile de corvide, pescăruşi, sturzi şi sturzi de câmp cu succes şi rapiditate, stolurile descurajate stând departe timp de ore întregi. RobotFalcon a fost mai eficient decât o dronă: Succesul său a fost mai mare şi a descurajat stolurile mai repede”.
 
În ceea ce priveşte comparaţiile cu o pasăre de pradă reală, autorii au remarcat că RobotFalcon a fost o "soluţie practică şi etică" cu "avantajele prădătorilor vii, dar fără limitările acestora".

Limitările somului-robot

Cu toate acestea, raportul recunoaşte în continuare că există şi limitări ale RobotFalcon-ului, subliniind că acesta trebuie să fie condus de piloţi instruiţi, în timp ce zborurile nu pot avea loc pe timp de ploaie sau în condiţii de vânt puternic şi sunt, de asemenea, limitate de durata de viaţă a bateriei sale de 15 minute.
 
De asemenea, se remarcă faptul că acesta nu a fost la fel de eficient atunci când a fost vorba de descurajarea păsărilor mari, precum gâştele sau heronii, iar în acest scop ar putea fi necesar să fie dezvoltat un robot mai mare care să semene cu o pasăre, cum ar fi un vultur.
 
Storms a continuat sugerând că aeroporturile şi bazele aeriene ar trebui să ia în considerare utilizarea RobotFalcon alături de metodele de descurajare existente "pentru un efect cât mai mare".
 
Aceasta nu este prima dată când un şoim robotizat a fost proiectat pentru a descuraja păsările din mediul aeroportuar.
 
În 2017, Aeroportul Internaţional Edmonton din Canada a devenit primul aeroport din lume care a integrat o suită completă de servicii de sisteme aeriene fără pilot la bord în operaţiunile zilnice ale aeroportului, atunci când a testat CFS Robird, proiectat de compania Clear Flight Solutions din Olanda.
 
Vestea acestui ultim studiu vine după ce, la începutul acestei luni, un zbor al companiei United Airlines cu destinaţia Aeroportul Internaţional Miami s-a întors la Aeroportul Internaţional O'Hare din Chicago la scurt timp după decolare, în urma unei lovituri de pasăre.
 
În 2019, au existat peste 17.000 de lovituri de avioane sălbatice pe 753 de aeroporturi din SUA, potrivit Administraţiei Federale a Aviaţiei (FAA).
 
FAA are o bază de date privind loviturile de animale sălbatice care urmăreşte incidentele, care au fost în creştere în ultimii ani, crescând de la aproximativ 1.800 în 1990 la 16.000 în 2018, potrivit bazei de date.
Într-o declaraţie emisă după incidentul din 14 octombrie, compania aeriană a 

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici