Studiu: Hackerii se reorientează către social media

  • Un studiu Kaspersky arată că hackerii s-au reorientat către social media
  • Facebook este ţinta celor mai multe atacuri de tip phishing
  • Atacurile vizează şi firmele, în condiţiile lucrului de acasă
Urmărește
305 afișări
Imaginea articolului Studiu: Hackerii se reorientează către social media

De când cu lucrul de acasă, ai accesat mai des platforme ca YouTube, Facebook, WhatsApp, Gmail sau Google Drive. Dar şi hackerii se adaptează şi au luat la ţintă reţelele de socializare şi mesagerie.

Un studiu recent, făcut de Kaspersky, arată că cele mai dese tentative de phishing au ca ţintă Facebook. Pe locul doi în clasamentul ţintelor este WhatsApp, urmat de Amazon, serviciile Apple şi serviciile Google. Nici Netflix nu este neglijat.

Cum funcţionează phishing-ul în cazul reţelelor de socializare, îţi explică Alex Bălan, expert în cybersecurity la Bitdefender.

Alex Bălam, expert cybersecurity: În contextul de astăzi, mai ales în contextul work from home, sunt împărţite în două categorii mari, unele sunt cele ţintite special către organizaţii, în care victimele primesc un link prin care li se recomandă să acceseze o resursă din organizaţie, să se autentifice la VPN, să acceseze intranetul firmei şi aşa mai departe, şi la capătul link-ului li se prezintă o pagină care seamănă cu pagina de autentificare a VPN-ului firmei, a intranetului firmei şi aşa mai departe. Întâmplător, aşa a fost compromis Twitter. Apoi sunt atacuri care sunt în masă şi victimelor li se trimit link-uri prin care li se spune să se autentifice la diverse servicii, gen Gmail, Facebook de ce nu, Twitter, Outlook, iarăşi circulă foarte mult, şi este posibil să vină şi de la persoane cunoscute, în cazul în care au calculatoarele infectate.

Cum să eviţi să cazi pradă atacatorilor nu e complicat, trebuie doar să fii foarte circumspect. Tot Alex Bălan îţi explică.

Alex Bălan, expert cybersecurity: Ce trebuie să facem în privinţa asta este, în primul rând, să fim, ca de obicei, foarte atenţi la link-urile pe care le accesăm. În momentul în care vedem o pagină de login Facebook să ne punem problema, măi, dar nu eram deja autentificat în Facebook? Serviciile în anul acesta, 2020, şi în continuare, vor încerca să ne pună cât mai rar în situaţia de a ne re-autentifica pe platformele lor.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici