- Home
- Tehnologie
- (28.03.2023, 10:42)
- Ana Cohut
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Tehnologia care ajută maşinile fără şofer să vadă după colţuri
- Inginerul James Long explică cum o reţea de camere de pe marginea drumului ajută o maşină care se conduce singură să navigheze în traficul intens.
- Camerele sunt folosite pentru a ajuta maşina să identifice potenţialele pericole în prealabil, înainte ca acestea să poată fi detectate de propriii senzori.
- Acest lucru îi permite să anticipeze problemele şi să progreseze mai uşor prin trafic.
Urmărește
428 afișări
Tehnologia care ajută maşinile fără şofer să vadă după colţuri
Sistemul a fost testat pe drumurile din Woolwich, în sud-estul Londrei, ca parte a proiectului ServCity, care îşi propune să perfecţioneze tehnologiile autonome pentru străzile aglomerate ale oraşului.
Schema, care funcţionează de trei ani, este condusă de un consorţiu care include Nissan, Hitachi Europe, Laboratorul de Cercetare în Transport şi Universitatea din Nottingham, printre altele. Acum se apropie de final.
Potrivit BBC, proiectul foloseşte modelul electric Nissan Leaf. Fiecare maşină este dotată cu camere şi senzori, multe dintre ele fixate pe un portbagaj perfect obişnuit. Portbagajul este plin de computere şi electronice.
În ultimii trei ani, maşinile ServCity au acumulat aproximativ 1.600 de mile de conducere autonomă, fără un incident grav - deşi la fiecare ieşire un şofer de siguranţă a fost în măsură să preia controlul, dacă este necesar.
„Viziune cu raze X”
„Ceea ce încercăm de fapt să facem este să extindem limitele conducerii autonome. Aşadar, dorim să putem îmbunătăţi nu doar capacitatea de a conduce pe autostradă, ci şi să ne confruntăm cu medii complexe din oraş”, explică David Moss, vicepreşedinte senior Nissan pentru cercetare şi dezvoltare în Marea Britanie şi Europa.
Acest proiect, totuşi, s-a concentrat în mod special pe găsirea unor modalităţi prin care maşina să folosească infrastructura rutieră, cum ar fi camerele de supraveghere, pentru a-şi îmbunătăţi gradul de conştientizare şi pentru a-i permite să conducă mai lin. Aici intervine tehnologia supravegheată de James Long.
„Ne-am concentrat în special pe vehiculele parcate şi autobuzele în staţiile de autobuz care sunt dincolo de linia de vedere. Aşa că ne-am folosit camerele şi infrastructura de pe marginea drumului pentru a putea vedea acele situaţii, un pic ca vederea cu raze X, dincolo de linia vizuală, astfel încât informaţiile să poată fi transmise vehiculului”, spune el.
În cele din urmă, acest tip de tehnologie ar putea fi folosit pentru a construi un fel de ecosistem în care maşinile nu se bazează pe propriii senzori, ci preiau o gamă largă de informaţii din comunicarea cu mediul înconjurător şi, într-adevăr, între ele.
În teorie, asta ar trebui să reducă aglomeraţia.
ULTIMELE ȘTIRI
-
VIDEO. Primele țări care intră în 2025. În Australia, peste 1 milion de persoane s-au adunat în portul Sydney pentru focul de artificii
-
De la Mesopotamia la Calendarul Gregorian: Cum am ajuns să sărbătorim Anul Nou pe 1 ianuarie
-
BNR reuşeşte să păstreze cursul extrem de stabil şi afişează o cotaţie de 4,9741 lei/euro în ultima zi bancară din an
-
Generaţia europeană a României, la majorat: peste 3,6 milioane de copii s-au născut într-o Românie europeană, iar ei reprezintă astăzi aproape 20% din populaţia României.
Citește pe alephnews.ro: Ultimele ore ale lui Liam Payne au fost detaliate de un judecător. Cinci persoane sunt acuzate de moartea sa
Citește pe www.zf.ro: Final de an de coşmar: Una dintre cele mai cunoscute firme româneşti dă afară 40% din angajaţi
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Fake sau originală? Walmart a produs copii după gențile Birkin, denumite Wirkin. Cât costă produsul dupe
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Care este cel mai nesănătos aliment din lume, pe care foarte mulţi români îl mănâncă în fiecare zi fără să ştie
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
GALERIE FOTO. S-au despărțit de Crăciun! Manechinul a șters toate pozele cu fotbalistul de pe rețelele de socializare
PROSPORT.RO
Ilie Năstase și soția, Revelion la comun cu Brigitte și Florin Pastramă! Pericol de explozie în
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe