Turiştii "smart" îşi plănuiesc vacanţele virtuale în Metaverse

Urmărește
388 afișări
Imaginea articolului Turiştii "smart" îşi plănuiesc vacanţele virtuale în Metaverse

Blue Willow

Metaverse este un termen care desemnează o reţea de lumi virtuale 3D, unde utilizatorii pot interacţiona, crea şi tranzacţiona bunuri şi servicii digitale. 

Conceptul a fost popularizat de romanul science-fiction Ready Player One şi a fost adoptat de companii precum Meta Platforms (fostul Facebook), Microsoft, Epic Games sau Roblox.

Cu toate acestea, mulţi experţi consideră că Metaverse este un proiect eşuat, care nu îşi poate îndeplini promisiunea de a oferi o experienţă imersivă, accesibilă şi interoperabilă pentru toţi utilizatorii. Printre motivele invocate se numără:

  • Lipsa unei definiţii clare şi comune a ceea ce este Metaverse şi cum ar trebui să funcţioneze 
  • Dificultatea tehnică şi logistică de a crea şi menţine o infrastructură scalabilă şi securizată pentru Metaverse, care să suporte milioane de utilizatori simultan şi să permită transferul de date şi valoare între diferite platforme .
  • Riscul de monopolizare şi centralizare a Metaverse de către câteva companii mari, care ar putea impune propriile standarde, reguli şi taxe pentru utilizatorii şi dezvoltatorii de conţinut 
  • Problemele etice şi sociale legate de protecţia datelor personale, a drepturilor de proprietate intelectuală, a siguranţei şi sănătăţii utilizatorilor, precum şi de impactul asupra mediului real şi al relaţiilor umane 
  • În ciuda acestor provocări şi critici, există încă mulţi utilizatori care îşi plănuiesc vacanţele în mediul digital, atraşi de posibilitatea de a explora lumi fantastice, de a se exprima liber şi de a se conecta cu alţi oameni din întreaga lume. Potrivit unui sondaj realizat de firma de consultanţă PwC în 2022, 91% dintre respondenţi au declarat că ar fi interesaţi să viziteze Metaverse în viitor 

Unii dintre aceşti utilizatori au deja experienţe în Metaverse, prin intermediul unor platforme precum The Sandbox, Decentraland sau Somnium Space, care le permit să creeze, să cumpere şi să vândă terenuri virtuale, clădiri, artă sau jocuri folosind criptomonede şi tokenuri non-fungibile (NFT).

Alţii sunt curioşi să încerce noile tehnologii de realitate virtuală (VR), realitate augmentată (AR) sau interfaţă creier-computer (BCI), care promit să ofere o imersiune mai profundă şi mai naturală în Metaverse.

În concluzie, Metaverse este un proiect ambiţios, dar controversat, care încă nu a reuşit să se materializeze într-o formă coerentă şi universal acceptată.

Cu toate acestea, există o cerere crescută din partea utilizatorilor pentru experienţe digitale inovatoare şi distractive, care să le ofere o evadare din realitatea cotidiană. Prin urmare, este posibil ca în viitor să vedem mai multe iniţiative şi colaborări pentru a dezvolta şi îmbunătăţi Metaverse.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
metaverse

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici