UE cere explicaţii în plus de la Shein despre respectarea regulamentului privind Serviciile Digitale

Publicat: 06 02. 2025, 16:25
Actualizat: 06 02. 2025, 16:27

Platforma de comerţ online trebuie să dea detalii despre riscurile legate de conţinutul ilegal şi mărfurile comercializate, transparenţa sistemelor de recomandare şi accesul cercetătorilor la date.

Executivul UE a impus termenul de 27 februarie pentru răspunsul Shein, urmând să analizeze documentele primite şi să decidă eventuale măsuri suplimentare, inclusiv deschiderea unei investigaţii oficiale.

Deşi Shein a fost desemnată drept „platformă online foarte mare” (VLOP) abia în aprilie 2024, Comisia monitorizează atent riscurile asociate comerţului online de produse ieftine, precum distribuţia de bunuri periculoase sau contrafăcute şi impactul asupra mediului.

UE a lansat recent o strategie privind siguranţa şi sustenabilitatea comerţului electronic, vizând, printre altele, reforme vamale. Între timp, regulamentele existente, inclusiv cele privind protecţia consumatorilor şi practicile comerciale neloiale, sunt deja aplicabile platformelor low-cost.

Comisia a deschis în martie 2024 o investigaţie privind AliExpress, dar nu a iniţiat încă proceduri similare împotriva Shein sau Temu, în ciuda solicitărilor repetate de informaţii.