WhatsApp introduce limite pentru mesajele de difuzare ale utilizatorilor și companiilor
WhatsApp a anunțat astăzi că va introduce limite pentru numărul de mesaje de difuzare pe care utilizatorii individuali și companiile le pot trimite, în încercarea de a reduce spam-ul pe platformă, scrie TechCrunch.
Restricțiile pentru utilizatorii individuali
În săptămânile următoare, compania va începe testarea acestor restricții, aplicând un plafon lunar pentru numărul de mesaje de difuzare. În timpul testelor, limita va varia, dar un exemplu oferit de Meta este de 30 de mesaje pe lună.
Pentru utilizatorii care doresc să comunice cu un public larg, Meta recomandă utilizarea funcției Status sau a canalelor. De asemenea, compania analizează implementarea unor restricții similare și pentru mesajele de difuzare trimise de conturile de afaceri WhatsApp Business.
WhatsApp Business: noi reguli pentru mesajele de difuzare
Până în prezent, conturile WhatsApp Business puteau trimite mesaje de difuzare gratuit și nelimitat. Totuși, în curând, Meta va introduce o versiune plătită a acestei funcționalități, care va include și instrumente suplimentare. În lunile următoare, compania va testa mesaje personalizate pentru actualizări de produse sau promoții sezoniere. În perioada de probă, comercianții vor putea trimite gratuit 250 de mesaje personalizate, urmând ca orice mesaj suplimentar să fie tarifat. În prezent, Meta nu a stabilit un preț pentru acest serviciu.
Obiectivul Meta: reducerea spam-ului pe WhatsApp
Strategia Meta este de a permite utilizatorilor să primească mesaje ocazionale de difuzare fără a se simți copleșiți. WhatsApp a luat deja măsuri pentru a reduce spam-ul în inbox-uri, precum limitarea numărului de mesaje de marketing primite zilnic și introducerea unei funcții de dezabonare care permite utilizatorilor să refuze anumite tipuri de mesaje de la companii, fără a le bloca.
WhatsApp Business, o sursă importantă de venituri pentru Meta
În ultimii ani, WhatsApp Business a devenit o resursă esențială pentru Meta, generând venituri considerabile. Compania oferă gratuit aplicația WhatsApp Business, incluzând funcționalități precum pagini de destinație, profiluri de afaceri și cataloage de produse. Veniturile provin din taxele percepute pentru diferite tipuri de mesaje, inclusiv cele de marketing, utilitare, de serviciu și autentificare, transmise prin API-ul său. Pe lângă aceste taxe, Meta percepe și abonamente pentru Meta Verified. Noua funcționalitate de mesagerie de difuzare plătită va deveni una dintre primele caracteristici monetizate pentru comercianții care nu utilizează API-ul WhatsApp.
Schimbări suplimentare în WhatsApp Business
Pe lângă aceste modificări ale modului în care funcționează mesajele de difuzare, Meta lucrează și la o actualizare a logo-ului aplicației WhatsApp Business.