YouTube este acuzat că a colectat datele copiilor din Marea Britanie

  • YouTube a fost acuzat că a colectat datele de vizionare ale copiilor cu vârste sub 13 ani, încălcând astfel codul britanic de confidenţialitate a datelor conceput pentru a proteja copiii.
  • Duncan McCann, militantul Duncan McCann, a depus o plângere oficială la Biroul Comisarului pentru Informaţii (ICO).
Urmărește
218 afișări
Imaginea articolului YouTube este acuzat că a colectat datele copiilor din Marea Britanie

YouTube este acuzat că a colectat datele copiilor din Marea Britanie

El spune că site-ul colectează date despre videoclipurile pe care le vizionează copiii, despre locul în care le urmăresc şi despre dispozitivul pe care le urmăresc.
 
YouTube a declarat că a investit în protejarea familiilor.
 
Aceasta a inclus tratarea întregului conţinut pentru copii ca şi cum ar fi fost vizionat de copii, chiar şi pe contul unui adult, a precizat acesta, potrivit BBC.
 
„Rămânem angajaţi în continuare să ne continuăm angajamentul cu ICO cu privire la această activitate prioritară, precum şi cu alte părţi interesate cheie, inclusiv copii, părinţi şi experţi în protecţia copiilor", a declarat un purtător de cuvânt.
 
Platforma este deţinută de gigantul tehnologic american Alphabet, care este, de asemenea, compania mamă a Google.
 
Firma a declarat întotdeauna că serviciul său nu este destinat utilizării de către copiii cu vârsta sub 13 ani şi oferă o aplicaţie separată pentru copii numită YouTube Kids, precum şi o "experienţă supravegheată" care necesită acordul părinţilor.
 
McCann spune că o mulţime de copii urmăresc conţinutul YouTube pe dispozitive familiale, unde aceste date pot fi colectate în mod implicit, deoarece nu sunt înregistrate ca un cont pentru copii.
 
Se crede că plângerea sa este primul test al codului pentru copii al ICO, care a fost introdus în 2020, când firmele de tehnologie au avut la dispoziţie un an pentru a se conforma acestuia.

Codul internetului pentru copii: Ce este şi cum va funcţiona?

Printre termenii săi se numără asigurarea unui nivel ridicat de confidenţialitate pentru copii în mod implicit şi neutilizarea unor caracteristici de proiectare care să îi încurajeze să furnizeze mai multe date.
 
YouTube a declarat la momentul respectiv că va dezactiva redarea automată implicită a videoclipurilor şi va bloca direcţionarea şi personalizarea reclamelor pentru toţi copiii.
 
Potrivit autorităţii de reglementare Ofcom, 89% dintre copiii din Marea Britanie cu vârste cuprinse între trei şi 17 ani au folosit platforma video în 2021.
 
Firmele care încalcă codul privind internetul pentru copii pot fi sancţionate cu amenzi mari, similare cu sancţiunile pentru încălcarea legilor privind protecţia datelor.
 
ICO a declarat că va analiza cu atenţie plângerea.
 
McCann acţionează în nume personal, dar lucrează pentru grupul de campanie 5Rights Foundation, care a susţinut codul.
 
Reforma mea preferată pe care YouTube ar trebui să o facă este ca, de fapt, atunci când intri pe YouTube, să nu colecteze şi să nu proceseze informaţii inutile", a spus el.
 
Cel mai bun mod de a se asigura că ei colectează doar datele adulţilor care îşi dau consimţământul corespunzător ar fi să aibă un proces prin care adulţii să poată semna pentru urmărirea, sistemele de recomandare, crearea de profiluri, reclame direcţionate”.
 
El a adăugat că, în opinia sa, ar fi "o minoritate" de utilizatori care ar alege să facă acest lucru.
 
În 2019, YouTube a fost amendat cu 170 de milioane de dolari de către un organism de reglementare din SUA pentru că a încălcat legile privind confidenţialitatea copiilor.
 
Acest lucru a urmat unei acuzaţii similare potrivit căreia colecta date despre copii sub 13 ani fără consimţământul părinţilor.
 
YouTube nu şi-a recunoscut responsabilitatea, dar a plătit amenda şi, de asemenea, şi-a schimbat practicile de afaceri ca urmare a acestui fapt, a declarat Stephanie Hare, autoarea cărţii Technology is Not Neutral.
 
„A presupus că oricine urmăreşte conţinut pentru copii ar fi potenţial sub vârsta de 13 ani. Astfel, acum colectează mult mai puţine date despre acest tip de conţinut şi, de asemenea, nu mai trimite reclame personalizate persoanelor care urmăresc acest tip de conţinut", a spus ea. „Soluţia există, trebuie doar să o scoată din cutia de instrumente".

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici