Studiu: cum sunt percepute alternativele fără fum la nivel global

Potrivit unui studiu realizat în 2019, la nivel global,de către Philip Morris International împreună cu furnizorul independent de sondaje Povaddo, aproape trei sferturi (67%) dintre cei chestionaţi, adică fumători care au trecut la alternative fără fum (aşa-numiţii „switchers”), au fost de acord cu enunţul „gustul mâncării este mai intens după ce treci la alternative fără fum”. Sondajul indică faptul că ţara cu cel mai mare procent de răspunsuri pozitive este Italia – 84%.

887 afişări
Imaginea articolului Studiu: cum sunt percepute alternativele fără fum la nivel global

Aproape jumătate (48%) dintre cei care au renunţat la ţigările convenţionale în favoarea alternativelor fără fum – ţigări electronice sau dispozitive cu tutun încălzit – spun că au relaţii mai bune cu familia şi cu prietenii de când şi-au schimbat obiceiul. Ţara în care acest lucru a fost cel mai evident este Brazilia - 75% dintre respondenţi.

Studiul i-a luat în considerare şi pe cei care nu fumează, 13.007 de respondenţi fiind foşti fumători sau persoane care nu au fumat niciodată, întrebările având mai multe unghiuri de abordare. Astfel, 57% dintre nefumători consideră că, atunci când este vorba despre mirosul hainelor, alternativele fără fum au un impact redus comparativ cu mirosul fumului de ţigări. Eşantionul de vârstă cel mai semnificativ la acest capitol este cel între 21 şi 34 de ani, 62% dintre cei chestionaţi apreciind că alternativele fără fum nu au un impact asupra hainelor aşa cum au ţigările convenţionale. Potrivit aceleiaşi surse, 69% dintre nefumători evită să viziteze casele fumătorilor, deoarece nu le place mirosul de fum. În acelaşi timp, 55% spun că ar prefera să îi viziteze pe cei care au trecut la alternative fără fum.

Aproape jumătate dintre cei chestionaţi, 47%, consideră că atunci când se află într-un restaurant sau un bar, faptul că au în apropiere pe cineva care a trecut la alternative fără fum îi deranjează mai puţin decât dacă ar fuma cineva lângă ei.

Philip Morris International precizează că cea mai bună soluţie pentru a crea o lume fără fum ar fi ca toţi fumătorii să renunţe definitiv la ţigări şi la nicotină. A doua cea mai bună soluţie pentru cei care nu renunţă este să apeleze la alternative fără fum, cum ar fi ţigările electronice sau produsele din tutun încălzit. Cele mai cunoscute alternative sunt ţigările electronice, care încălzesc un lichid pentru a produce vapori de nicotină, care pot fi inhalaţi. Există de asemenea, dispozitive care încălzesc tutun, fără să-l ardă, la o temperatură care permite eliberarea vaporilor de nicotină pe care utilizatorul îi poate inhala. Întrucât nu ard tutunul, ţigările electronice şi produsele din tutun încălzit nu produc fum. 

Campania Unsmoke Your World, iniţiativă desfăşurată de Philip Morris în peste 60 de ţări, a fost demarată şi în România la începutul lunii noiembrie şi porneşte de la premisa că cea mai bună alegere pentru toţi fumătorii este să renunţe complet la fumat, dar cei care nu pot să renunţe trebuie să ştie că există alternative care pot prezenta mai puţine riscuri decât continuarea fumatului. Mesajul campaniei este unul simplu: „Dacă nu fumezi, nu te apuca. Dacă fumezi, lasă-te. Dacă nu te laşi, fă o schimbare”.

În ultimii ani au fost făcute progrese remarcabile susţinute de cercetare ştiinţifică, tehnologie şi inovaţie pentru a oferi alternative mai bune celor care altfel ar continua să fumeze. Accesul la informaţie este esenţial pentru a ajuta fumătorii să facă cea mai bună alegere pentru ei.

În România, dar şi la nivel global, campania Unsmoke include metode de comunicare online şi offline, iar pe platforma www.unsmoke.ro, vizitatorii pot găsi sfaturi utile pentru a renunţa la fumat şi informaţii despre alternativele existente.

 

Pe aceeasi temă, citeşte şi articolele:

Studiu: care este atitudinea fumătorilor de pe glob faţă de schimbare şi inovaţie

Studiu: ţările în care oamenii se despart din cauza fumatului

Unsmoke, prima campanie anti-fumat demarată de o companie din industria tutunului

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici