Studiu: ţările în care oamenii se despart din cauza fumatului

Aproape un sfert dintre fumători se ascund de cei dragi şi de prieteni din cauza acestui obicei, iar unii dintre cei care au o relaţie cu fumători iau în considerare despărţirea de aceştia, dezvăluie un studiu realizat de către Philip Morris International (PMI) împreună cu furnizorul independent de cercetări Povvado în 2019. Studiul a fost realizat printr-un sondaj online la care au răspuns peste 16.000 de participanţi, bărbaţi şi femei, din 13 ţări.

3140 afişări
Imaginea articolului Studiu: ţările în care oamenii se despart din cauza fumatului

Astfel, 23% dintre fumători ascund acest obicei celor dragi şi, în general, celor apropiaţi. Studiul nu precizează însă şi motivele pentru care fumătorii ascund acest lucru, motivele putând fi conjuncturale, de la evitarea dezaprobării până la elemente de negare („dacă nu ştie nimeni că fumez, nu contează”). Studiul a luat în considerare mai multe categorii de fumători. Totodată, reiese şi că 34% dintre cei care se consideră fumători ocazionali se ascund, probabil, motivul putând fi tot un fel de negare („oare chiar mă pot numi fumător?”). Cifrele fumatului clandestin din acest sondaj arată astfel: cel mai tânăr eşantion (21-34 de ani) – 32% dintre aceştia se ascund. Brazilia şi Hong Kong (37%), respectiv, Marea Britanie şi SUA, cu câte 33%, conduc la nivel mondial, la acest capitol.

În ceea ce priveşte despărţirea pe care cineva o ia în considerare din cauza faptului că partenerul său fumează, 17% dintre chestionaţi au răspuns că iau în calcul o astfel de acţiune. Ţările în care fumatul pare să contribuie cel mai mult la o despărţire sunt: SUA - 32%, Brazilia - 26%, Hong Kong - 25%, Argentina - 23%. În acelaşi timp, mai mult de o treime dintre chestionaţi (37%) s-ar despărţi dacă actualul partener s-ar apuca de fumat.

Studiul a fost dat publicităţii ca parte a campaniei globale Unsmoke Your World, un demers al Philip Morris International care se adresează în egală măsură fumătorilor şi nefumătorilor, dar şi instituţiilor şi autorităţilor, cu scopul de a începe o conversaţie despre opţiunile pe care fumătorii le au pentru a elimina fumul din vieţile lor şi ale celor dragi.

„La nivel global, Philip Morris mizează pe viziunea unui viitor fără fum. Vrem să înlocuim ţigările cu produse fără fum care prezintă risc redus pentru fumători faţă de continuarea fumatului. Însă pentru ca acest deziderat să devină realitate avem nevoie ca şi celelalte părţi, precum autorităţile de sănătate publică şi guvernele, să aibă aceeaşi direcţie ca noi”, a declarat Branislav Bibic, Managing Director al Philip Morris România. Campania se desfăşoară online şi offline şi în România, platforma Unsmoke.ro venind în sprijinul celor care vor să afle mai mult despre soluţii alternative pentru fumat.

„Renunţarea la fumat este o experienţă foarte personală, dar nu eşti singurul sau singura care trece prin asta. Nu există o soluţie pentru toţi. Pentru început, e bine să te documentezi şi să te asiguri că ai cele mai bune informaţii înainte de a-ţi face un plan şi de a alege abordarea potrivită pentru tine. Mulţi oameni renunţă la fumat fără ajutor de specialitate, pe cont propriu sau cu sprijinul familiei şi al prietenilor.”, precizează reprezentanţii companiei Philip Morris International.

 

Citeşte pe aceeaşi temă şi articolele:

Studiu: cum sunt percepute alternativele fără fum la nivel global

Studiu: care este atitudinea fumătorilor de pe glob faţă de schimbare şi de inovaţie?

Unsmoke, prima campanie anti-fumat demarată în România de o companie din industria tutunului

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici