Facebook - al patrulea cel mai mare distribuitor de conţinuturi informative de pe internet

Platforma de socializare Facebook a devenit al patrulea cel mai mare distribuitor de conţinuturi informative de pe internet, pe fondul tendinţei oamenilor de a petrece tot mai mult timp online pe reţelele sociale.

Urmărește
30 afișări
Imaginea articolului Facebook - al patrulea cel mai mare distribuitor de conţinuturi informative de pe internet

Facebook - al patrulea cel mai mare distribuitor de conţinuturi informative de pe internet

Google, Yahoo!, MSN şi Facebook sunt, în ordine, cei mai mari patru distribuitori de conţinuturi informative de pe internet, din 2009, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piaţă Hitwise.

Anul trecut, Facebook a surclasat Google News, evoluând de la 1% în ianuarie 2009 la 3,5% săptămâna trecută.

Google News a atras, luna trecută, doar 1,39% din numărul total de vizite pe site-uri media şi de ştiri, în timp ce Google Reader, un serviciu de RSS care nu a avut niciodată un mare succes, a atras soar 0,1% din numărul total de vizite pe aceste site-uri.

Creşterea capacităţii Facebook de a redirija internauţii către alte site-uri de ştiri a fost relaţionată cu faptul că timpul petrecut de internauţi pe reţelele de socializare a crescut semnificativ în ultimele 12 luni.

Facebook a început, recent, să îi încurajeze pe utilizatori să creeze canale de ştiri personalizate în cadrul reţelei de socializare.

"Într-o epocă în care ştirile circulă foarte rapid, prietenii sunt de cele mai multe ori cele mai bune filtre pentru a vedea cele mai semnificative informaţii", a declarat Malorie Lucich, purtător de cuvânt al Facebook, pe blogul companiei.

Facebook a început să devină important pentru mari branduri din segmentul media, precum Wall Street Journal, care îşi publică ştirile şi pe pagina de pe platforma socială.

"Facebook ar putea fi un factor de confuzie în lumea media şi în cea a ştirilor. Deja Wall Street Journal publică conţinuturi pe Facebook şi poate reţeaua de socializare va putea evita problemele pe care Google le-a avut recent cu Rupert Mudoch", a declarat Heather Hopkins, analist online la Hitwise.

Totodată, Facebook are mai multe avantaje decât un motor de căutare. Pe Facebook, o persoană poate deveni fan al unei surse de informaţie precum Wall Street Journal, ceea ce poate duce la un număr mai mare de accesări a site-ului, decât prin utilizarea motoarelor de căutare sau prin Google News.

Potrivit unor informaţii vehiculate pe piaţa media, Facebook ar putea să le ofere publisherilor o serie de aplicaţii de analiză de date.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici