Facebook lansează propriul motor de căutare pentru conţinut care să fie distribuit online

Reţeaua de socializare Facebook se pregăteşte de lansarea propriului motor de căutare, care va permite utilizatorilor să găsească pe internet conţinut pe care să îl distribuie în cadrul platformei, informează independent.co.uk.

Urmărește
860 afișări
Imaginea articolului Facebook lansează propriul motor de căutare pentru conţinut care să fie distribuit online

Facebook lansează propriul motor de căutare pentru conţinut care să fie distribuit online (Imagine: Hepta)

În prezent, utilizatorii Facebook trebuie să copieze link-ul unui articol pe care vor să îl distribuie, pe care îl "lipesc" ("paste", n.r.) în caseta din pagina lor, pentru a distribui materialul, dar unii useri ai aplicaţiei Facebook pentru dispozitive mobile care folosesc sistemul de operare iOS al Apple au primit opţiunea "add a link" ("adaugă un link", n.r.), la accesarea căreia pot efectua o căutare pentru articole pe care să le distribuie.

Accesarea opţiunii oferă utilizatorului o casetă în care acesta introduce termenii după care va fi efectuată căutarea. Rezultatele afişate sunt sortate după probabilitatea de a fi distribuite, articolele mai noi şi cele deja distribuite de alţi utilizatori având prioritate.

Utilizatorul poate alege un articol din listă, lângă care pot adăuga o actualizare a statusului, poziţia geografică sau un emoticon.

Iniţial, opţiunea a fost disponibilă doar utilizatorilor de dispozitive iOS din Statele Unite ale Americii, dar, potrivit Techcrunch, Facebook a confirmat că "testează o nouă modalitate de a distribui un link pe platforma de socializare, prin intermediul postărilor şi al comentariilor".

Facebook a informat că a indexat deja peste o mie de miliarde de postări pentru a alimenta motorul de căutare, folosind fluxurile de conţinut ale utilizatorilor pentru a vedea care articole sunt mai frecvent distribuite. Căutarea online legată de partea de socializare are şansa să devină punctul forte al Facebook în lupta cu Google, care nu are acces la aceleaşi informaţii referitor la articolele care sunt distribuite şi de către cine, comentează independent.co.uk.

Creşterea traficului online de care ziarele şi alte surse de conţinut beneficiază de pe urma Facebook înseamnă că fluxurile de ştiri ale utilizatorilor Facebook sunt pline, dar, de asemenea, creatorii de conţinut sunt încurajaţi să menţină un public activ pe reţeaua de socializare şi, ocazional, să cumpere anunţuri publicitare. Facebook a devenit o sursă uriaşă de trafic online pentru site-uri, iar uşurarea procedurii de distribuire a unui articol va creşte probabil şi mai mult rolul platformei de socializare în ceea ce priveşte menţinerea şi dobândirea de public nou pentru site-uri.

Noua opţiune ar putea însemna, însă, şi o îndepărtare de una dintre recentele strategii controversate ale Facebook, care va include direct pe platformă conţinut de la mai mulţi furnizori de renume, printre care şi The New York Times, urmând ca reţeaua de socializare să împartă veniturile din publicitate cu creatorii de conţinuturi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici