Radio Art7, un post de radio cultural, vrea să se lanseze în Bucureşti

Radio Art7, un post de radio cu profil cultural, vrea să se lanseze în Bucureşti, numărându-se printre proiectele care s-au înscris la un concurs organizat de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) pentru atribuirea de frecvenţe libere.

Urmărește
411 afișări
Imaginea articolului Radio Art7, un post de radio cultural, vrea să se lanseze în Bucureşti

Radio Art7, un post de radio cultural, vrea să se lanseze în Bucureşti (Imagine: Shutterstock/Mediafax Foto)

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) organizează, începând de marţi, timp de o săptămână, un concurs de acordare a 48 de frecvenţe FM şi AM, care sunt disponibile în prezent. Între frecvenţele care sunt scoase la concurs se află şi cele care au aparţinut Radio Guerrilla.

Astfel, printre societăţile care s-au înscris la concurs se numără şi societatea Brandstorming Services SRL, care concurează pentru o singură frecvenţă scoasă la concurs de CNA, respectiv pentru 106,2 MHz din Bucureşti.

Dacă o va obţine, postul de radio Art7 va avea un program tematic-cultural şi va difuza programe de informare - 5%, programe educative - 5% şi programe culturale - 15%.

Radio Art7 a fost prezentat în faţa membrilor CNA de Ioana Voloacă, iniţiatoarea acestui proiect, Bogdan Strătulă, care are o bogată experienţă în domeniul radio, Dan Pleşa, director editoral, şi Maurice Munteanu, realizator de programe la noul post, dacă acesta va primi frecvenţa solicitată şi va fi lansat.

"Pentru mine, e un pariu personal acest proiect. Eu resimt nevoia unui astfel de radio. Cu toţii avem nevoie, nu doar tânăra generaţie, de educaţie culturală (...) Vreau să vă asigur că va fi un proiect curat. E un pariu cu mine. Vrem să câştigăm pentru generaţia care vine", le-a spus Ioana Voloacă membrilor CNA. Ea este asociatul principal (90%) al societăţii Brandstorming Services SRL, care solicită CNA frecvenţa pentru Radio Art7, în timp ce Ştefan Voloacă este asociatul minoritar (10%) al acestei companii.

Ioana Voloacă a mai spus că, în prezent, nu există nicio alternativă de post radio privat cu profil cultural, pe piaţa din România funcţionând doar postul public Radio România Cultural.

Reprezentanţii Radio Art7 au pus la dispoziţia membrilor CNA şi o serie de scrisori de susţinere a proiectului din partea unor instituţii de cultură, precum ArCuB.

Dan Pleşa a vorbit despre oportunitatea şi necesitatea unui post de radio cultural. El a precizat că a lucrat la editura Vellant şi cunoaşte dificultăţile cu care se confruntă operatorii culturali în privinţa transmiterii mesajelor lor. "Am încercat să găsesc modalităţi de penetrare a mesajului cărţilor către public (...) Nu există medii de comunicare culturale, cultura este întotdeauna o floricică la pălărie în agenda media", a spus Dan Pleşa.

"De multe ori uităm că la radio e nevoie de oameni de radio, eu sunt garanţia că acest radio va suna ca un radio şi nu ca un ziar sau ca o televiziune sau ca alt mijloc media. În general, oamenilor nu le este frică de cultură, există o frică că nu atrage bani din advertising. Bani sunt, radioul poate fi finanţat şi noi nu trebuie să avem nicio grijă din punctul acesta de vedere", a spus, la rândul său, Bogdan Strătulă.

Echipa postului de radio va fi formată din 22 de colaboratori, între aceştia numărându-se şi Maurice Munteanu. El le-a spus membrilor CNA că are o expertiză de 11 ani în modă, iar prin proiectul Radio Art7 îşi propune să demonstreze că moda este o artă aplicată şi o industrie, nu o zonă de circ şi scandal, cum a fost asimilată în Bucureşti.

Membrul CNA Dorina Rusu a spus că Radio Art7 este "un proiect foarte frumos, generos", dar "puţin idealist". Ea a mai spus că este îngrijorată că acest proiect nu va rezista "după ce va trece o perioadă de entuziasm".

Dacă va primi frecvenţa solicitată la concursul CNA, investiţia iniţială pentru lansarea Radio Art7 va fi de 35.000 de euro, potrivit informaţiilor prezentate în timpul concursului organizat de Consiliu.

Frecvenţa 106,2 FM, pentru care concurează Radio Art7 la concursul organizat de Consiliul Naţional al Audiovizualului, este cea pe care a emis Click FM, căruia CNA i-a retras licenţa pe 18 iulie 2013, din cauză că nu respecta legislaţia audiovizualului, făcând ulterior obiectul unor dispute în instanţă.

Concursul CNA a început marţi, la ora 10.00, şi va continua şi miercuri şi joi. Competiţia se va desfăşura şi săptămâna viitoare, luni şi marţi, în această ultimă zi membrii CNA urmând să desemneze prin vot câştigătorii celor 48 de frecvenţe radio.

La concurs s-au înscris peste 60 de societăţi care vor fie să îşi lanseze posturi noi de radio, fie să îşi extindă reţelele existente. Între candidaţii la concursul CNA se numără şi Antena 3, B1 TV, România TV, Kiss FM, Magic FM, Rock FM, Radio Guerrilla, RFI România, Naţional TV, Pro FM, Adevărul Holding, Trinitas TV etc.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici