Apple lansează astăzi a doua versiune a iPad. Vezi cu ce noutăţi vine

Apple va lansa miercuri, 2 martie, a doua versiune a iPad, la mai mult de un an de când prima tabletă a companiei americane a generat o dezvoltare explozivă a acestei nişe a pieţei gadget-urilor mobile.

Urmărește
28 afișări
Imaginea articolului Apple lansează astăzi a doua versiune a iPad. Vezi cu ce noutăţi vine

Apple lansează astăzi a doua versiune a iPad (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/AFP)

iPad-ul a fost un blockbuster din punct de vedere al vânzărilor, a creat practic o nouă piaţă şi a luat pe sus concurenţa, declanşând apariţia unui val de produse similare care încă îşi fac apariţia în diverse colţuri ale lumii.

Însă în timp ce rivalii se dezmeticesc şi încearcă să prindă din urmă piaţa tabletelor, Apple a început să treacă printr-o transformare, rolul CEO-ului, Steve Jobs, fiind tot mai incert în viitorul companiei.

Prezenţa lui la evenimentul de miercuri din San Francisco, la care Apple va lansa iPad2, este intens speculată. În mod tradiţional, Jobs şi-a asumat rolul de showman lansând într-un stil unic, cu mult entuziasm, cele mai importante produse ale Apple din ultimii ani, de la iPod la iPhone şi iPad.

TITLURILE ZILEI

Şeful companiei a intrat însă în februarie în concediu medical pe termen nelimitat, iar Apple nu a dat detalii despre starea sa de sănătate. Absenţa lui Jobs, care a supravieţuit cancerului, de la show-ul din San Francisco va alimenta speculaţiile privind starea lui de sănătate, iar o eventuală prezenţă va fi urmărită atent pentru indicii despre cum se simte părintele produselor Apple.

Multe voci din Silicon Valley şi de pe Wall Street se îndoiesc că Jobs va reveni la companie. "Moştenitorul" va fi cel mai probabil Tim Cook, actualul director de operaţiuni, cu şanse şi de partea lui Phil Schiller, directorul de marketing al companiei. Oricare dintre cei doi poate prelua miercuri sarcina de a lansa iPad2.

Wall Street pare că s-a obişnuit cu ideea că Tim Cook va prelua fotoliul de director general, însă printre calităţile succesorului lui Jobs trebuie să se numere şi capacitatea de a lansa produsele Apple în şablonul consacrat de cofondatorul companiei. Show-urile de lansare sunt unul dintre cele mai importante instrumente de marketing ale companiei.

Noul iPad va avea acelaşi ecran de zece inci al precedesorului, însă ar trebui să fie mai subţire, mai uşor şi mai rapid, potrivit numeroaselor analize de specialitate şi speculaţii apărute pe internet.

Publicul aşteaptă de la Apple o cameră video pe partea cu ecranul, pentru a facilita video chatul.

Acţiunile unor producători taiwanezi de electronice, care livrează componente pentru Apple, au crescut miercuri în aşteptarea lansării iPad2.

Apple a vândut aproape 15 milioane de iPad-uri anul trecut, după lansarea din aprilie, de trei-patru ori mai mult decât estimau analiştii. Tableta a contribuit cu mai mult de nouă miliarde de dolari la veniturile companiei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici