- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (18.08.2015, 12:47)
- Andrei Mazurchievici
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Raport DTZ: Dezvoltatorii au mizat pe deschideri de centre comerciale în prima jumătate a anului
Dezvoltatorii imobiliari au mizat pe deschiderea de centre comerciale în prima jumătate a anului, când stocul spaţiilor moderne de retail din România a depăşit trei milioane de metri pătraţi, potrivit unui raport al companiei DTZ Echinox.
Urmărește
149 afișări
Raport DTZ: Dezvoltatorii au mizat pe deschideri de centre comerciale în prima jumătate a anului (Imagine: Arhiva Mediafax Foto)
La finalul lunii iunie, centrele comerciale reprezintă 60% din stoc, parcurile de retail 25%, iar diferenţa de 15% este reprezentată de galeriile comerciale.
În prima jumătate a anului au fost finalizate două centre comerciale, Mega Mall (Bucureşti) şi Coresi SC (Braşov), care însumează o suprafaţă închiriabilă de 117.000 de metri pătraţi.
Densitatea spaţiilor moderne de retail din România la mia de locuitori este de 151 de metri pătraţi, iar Bucureştiul, cu un stoc de un milion de metri pătraţi, are o densitate de 537 de metri pătraţi de retail modern la mia de locuitori.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Trump îl numește pe Robert F. Kennedy Jr. în funcția de Secretar al Sănătății al SUA
-
S-a câştigat marele premiu de aproape 10 milioane de euro la Loto 6 din 49. Unde a fost jucat biletul câştigător
-
România cumpără rachete Mistral într-o achiziţie în comun cu alte state, cu bani de la UE, prin programul EDIRPA
-
Ford Otosan a oprit azi producţia la uzina de la Craiova din cauza Electrocentrale Craiova. Pierderi estimate la peste 40 mil. Euro
În trimestrele viitoare, spaţiile comerciale moderne programate pentru livrare totalizează peste 100.000 mp. Cel mai activ investitor de retail va rămâne NEPI, care are în curs de dezvoltare un centru comercial în Timişoara şi extinde anumite centre comerciale din portofoliul său.
Ţinând cont de faptul că în România în majoritatea oraşelor cu o populaţie de peste 100.000 de locuitori au fost dezvoltate proiecte moderne de retail, pe termen mediu, specialiştii DTZ Echinox se aşteaptă ca noile dezvoltări să fie direcţionate spre oraşele terţiare. Ca şi în alte ţări din Europa Centrală şi de Est (de exemplu Polonia), parcurile de retail de dimensiuni reduse ar putea deveni formatul preferat al dezvoltatorilor.
Totodată, principalii retaileri de FMCG au continuat să-şi mărească reţeaua, Profi fiind cel mai activ, cu 40 de supermarketuri şi magazine de proximitate deschise, în prima jumătate a anului. Pe segmentul de hipermarketuri, Kaufland, Auchan şi Carrefour şi-au extins reţeaua locală cu o unitate fiecare.
La sfârşitul primului semestru al anului, Kaufland operează 103 hipermarketuri în România, Auchan are 33 de unităţi, în timp ce Carrefour are 28 de hipermarketuri.
Strategiile de expansiune ale retailerilor de fashion au continuat să vizeze proiectele existente cu performanţe dovedite. Mai mult, odată cu deschiderea Mega Mall şi Coresi SC, o serie de retaileri de fashion şi-au lărgit reţeaua.
De-a lungul primelor şase luni, Inditex a fost cel mai activ retailer pe segmentul fashion. Grupul spaniol a deschis zece unităţi noi, ajungând la sfârşitul lunii iunie la o reţea de 108 magazine. Cel de-al doilea retailer de modă activ a fost grupul polonez LPP, cu şase noi magazine deschise, operând astfel 21 de unităţi.
Rata de neocupare în proiectele dominante este sub 4%, în proiectele secundare între 10-15%, iar în cele terţiare între 20-25%.
Nivelul chiriilor prime a fost stabil în ultimii patru ani, iar în acest an nu va înregistra modificări semnificative. Începând cu trimestrul al patrulea, este aşteptată o presiune ascendentă asupra nivelului prime de închiriere, având în vedere că spaţiile comerciale de 100 de metri pătraţi situate la parterul centrelor comerciale dominante sunt din ce în ce mai limitate, numărul de intrări noi este în creştere, iar retailerii - în special brandurile de modă - raportează creşteri solide ale vânzărilor.
La sfârşitul lunii iunie, pentru proiectele de retail performante din Bucureşti, chiriile prime continuă să se situeze între 60 şi 70 de euro/metru pătrat/lună, în timp ce în proiectele secundare chiria prime variază între 25 şi 45 de euro. În afara Capitalei, chiria în centrele dominante variază între 20 şi 25 de euro. În oraşe precum Timişoara, Cluj Napoca, Iaşi sau Constanţa chiriile prime sunt cu 20-30% mai ridicate. În oraşele terţiare, chiria prime este de 12-18 euro pe metrul pătrat.
Citește pe alephnews.ro: Ce va face Musk în noua funcție la „Departamentul de eficiență guvernamentală”?
Citește pe www.zf.ro: Piaţa muncii dă în clocot: Încă un domeniu a fost cucerit de inteligenţa artificială
Citește pe www.zf.ro: Black Friday sparge toate recordurile. Sute de milioane de lei până la această oră
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Mark Zuckerberg a înregistrat propria sa versiune a piesei rap „Get Low” alături de starul american T-Pain
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Copiii Adrianei Bahmuțeanu nu vor să o vadă! Ce a descoperit Protecția Copilului în telefoanele micuților
CANCAN.RO
Cine este și cu ce se ocupă Mihaela, văduva lui Silviu Prigoană. Are trei copii și s-a mutat de la Sibiu la București pentru omul de afaceri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:46
-
ieri, 22:27