- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (03.07.2014, 13:09)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Raport PwC: Două treimi din fabricile auto construite până în 2020 vor fi amplasate în Asia
Două treimi, respectiv 67 din cele 102 de noi fabrici auto anunţate că vor fi construite în perioada 2013 - 2020 la nivel global vor fi în Asia, în vreme ce Europa încă suferă din cauza capacităţii de producţie auto excedentare, arată datele unui raport realizat de PwC.
Urmărește
122 afișări
Raport PwC: Două treimi din fabricile auto construite până în 2020 vor fi amplasate în Asia (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Analiştii anticipează o creştere de 53% din 2013 până în 2020 a vânzărilor de maşini noi, până la 29,6 milioane de vehicule uşoare - ceea ce echivalează cu 10,3 milioane de unităţi suplimentare.
"O creştere de o asemenea magnitudine este posibilă doar în China, ţara cu cea mai numeroasă populaţie, mulţi dintre chinezi urmând a cumpăra un autoturism pentru prima oară. Producătorii auto chinezi vor fi primii beneficiari ai acestei creşteri, însă în aceeaşi măsură vor profita şi producătorii japonezi, coreeni, dar şi cei europeni şi americani", se arată într-un comunicat al companiei de consultanţă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cum te menții în formă de sărbători? Antrenor de fitness: „Dacă mâncăm cumpătat, nu o să dezvoltăm probleme, nu o să ne îngrășăm”
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
După o uşoară creştere în 2011 şi una mai robustă de 7,1% în 2012 (până la 15,5 milioane de unităţi), vânzările de maşini noi în China au crescut puternic în 2013, cu o rată anuală de peste 15%.
În timp ce piaţa auto asiatică este în plină expansiune, cea europeană se confruntă cu un exces de capacitate de producţie. Analiza arată că 13 fabrici auto din Europa, care au capacitate minimă de 100.000 de automobile pe an, funcţionează la sub 50% din capacitate - mult sub pragul de profitabilitate de 75-80%, acest lucru însemnând o capacitate de producţie excedentară de aproximativ 2 milioane de unităţi, cu implicaţii negative asupra structurii costurilor de producţie.
"Chiar dacă cererea auto ar înregistra o revenire puternică la nivel european, nu e nicio îndoială că Europa - şi în special Europa de Vest – este o piaţă saturată, iar capacitatea de producţie ar trebui ajustată. Unii producători auto au închis deja fabrici - ceea ce a generat reacţii negative din partea angajaţilor şi a sindicatelor. Altă strategie de ajustare a fost, în mod paradoxal, mutarea unor linii de producţie înapoi în Europa. Este vorba de clasica strategie «construieşte acolo unde vinzi»", potrivit sursei citate.
PwC se aşteaptă ca până la sfârşitul acestui deceniu, capacitatea de producţie a fabricilor rămase în Europa să ajungă din nou la nivelul mediu de 80%.
"Producătorii auto continuă să stea cu ochii pe piaţa chineză unde vânzările şi asamblările sunt preconizate să crească până la aproximativ 30 milioane de unităţi în 2020. Preferinţele consumatorilor sunt diferite în fiecare piaţă, iar producătorii construiesc unităţi care să satisfacă aceste cereri. Nivelul de personalizare variază de la piaţă la piaţă şi afectează costul de producţie" a declarat, în comunicat, Ionuţ Simion, Tax Partner, lider al echipei de servicii specializate în industria auto, PwC Romania.
În timp ce solicitările pentru diferite modele şi variante sunt într-o continuă schimbare, producătorii auto au nevoie de furnizori care să fie capabili să livreze modulele şi componentele comandate la timp. Totodată, producătorii de echipamente originale (OEM) ar trebuie să fie capabili să producă propriile lor versiuni personalizate, acest lucru presupunând linii de asamblare flexibile, a adăugat Simion.
Ciclurile mai scurte de producţie creează alte provocări, cum ar fi creşterea nevoii de a modifica procesele de producţie. Aceasta înseamnă că este important să existe planificare din timp pentru generaţiile viitoare de automobile şi să se aibă în vedere un nivel ridicat de standardizare în platforme şi arhitectura vehiculelor, potrivit PwC.
Din 2007 până în 2012, înmatriculările de maşini noi au scăzut în toată Europa, dar au existat diferenţe mari de amplitudine a scăderii.
În vreme ce piaţa germană a scăzut cu aproximativ 2%, cea din Grecia s-a diminuat cu 80%, iar cea din Portugalia cu 53%. În acelaşi timp, piaţa spaniolă a coborât cu 57%, iar cea italiană cu 44%. Chiar dacă scăderea pieţei franceze de 8% pare modestă prin comparaţie, declinul total din aceste trei pieţe (Franţa, Italia şi Spania) a fost de 2,1 milioane de unităţi, faţă de scăderea de doar 60.000 de unităţi din Germania.
"Aceste diferenţe explică în mare măsură evoluţiile diferite ale producătorilor auto europeni, cei francezi şi italieni suferind mai mult din cauza scăderii abrupte a pieţelor de origine decât cei germani. Un alt dezavantaj a fost expunerea redusă a producătorilor din Franţa şi Italia pe cele mai dinamice pieţe auto din ultimii ani - SUA şi China", se mai spune în comunicat.
Raportul "How to be No. 1: Facing future challenges in the automotive industry" a fost realizat de echipa Autofacts a PwC.
Citește pe alephnews.ro: PSD, PNL și UDMR își împart ministerele. Cine conduce România?
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Blake Lively a depus o plângere legală împotriva lui Justin Baldoni. Actorul este acuzat de hărțuire sexuală și de orchestrarea unei campanii de defăimare împotriva ei
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe