- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (10.03.2015, 14:13)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Rus: Master Planul, aproape finalizat. Nu vor fi modificări dacă pică Guvernul sau pleacă ministrul
Lista de proiecte de investiţii din Master Planul de Transport a fost elaborată, urmează discuţii cu Comisia Europeană, iar la finele lunii aprilie documentul ar putea fi finalizat, afirmă ministrul Transporturilor, Ioan Rus, adăugând că strategia nu va putea fi modificată ulterior.
Urmărește
1863 afișări
Rus: Master Planul, aproape finalizat. Nu vor fi modificări dacă pică Guvernul sau pleacă ministrul (Imagine: Mihai Dascalescu/Mediafax Foto)
"Am avansat în ceea ce priveşte Master Planul General de Transport pe toate tipurile de transport - rutier, feroviar, naval, aerian şi centre multimodale. În prezent a fost elaborată lista de proiecte pentru fiecare dintre aceste domenii de transport, credem noi că au fost respectate întocmai criteriile impuse de Comisia Europeană pentru elaborarea unui astfel de document, astfel că am ţinut cont şi de criteriile economice, de mediu şi sociale, astfel încât să generăm un document care să răspundă nevoilor de dezvoltare economică ale României", a declarat ministrul Transporturilor, într-o conferinţă de presă organizată la finalul unei întâlniri cu comisarul european pentru Politici Regionale, Corina Creţu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Ce se va alege de copilul tău – suprema ta investiție – după 12 ani de școală la stat în „România Educată” a lui Iohannis? Nu știi și te enervezi. Sau știi și te enervezi
-
Finlanda crede că o navă din flota fantomă a Rusiei a tăiat cablul submarin din Marea Baltică
-
Thailanda se alătură BRICS ca stat partener
-
Adrian Sârbu: Ce se va alege de copilul tău - suprema ta investiţie - după 12 ani de şcoală la stat în „România Educată” a lui Iohannis? Nu ştii şi te enervezi. Sau ştii şi te enervezi
El a adăugat că miercuri şi joi vor avea loc discuţii la Bruxelles pe marginea documentului, urmând să fie primite şi eventuale observaţii de la Comisia Europeană.
"Vom reuşi probabil la finele lunii aprilie să ne apropiem de aprobarea finală, şi atunci putem vorbi despre strategia de implementare la modul adevărat, fără ca ea să mai poată fi modificată de către nimeni. În acea structură de proiecte şi priorităţi, şi Comisia ne va finanţa, şi instituţiile financiare internaţionale, şi bugetul statului. Deci cred că la finele lunii următoare vom avea un document care chiar dacă pică Guvernul sau pleacă ministrul, nu va mai fi modificat", a mai spus ministrul.
Comisia Europeană este foarte interesată de acest document strategic, întrucât acesta reprezintă o precondiţie pentru accesarea fondurilor europene pentru marile proiecte de transport în perioada 2014-2020, a afirmat comisarul european, adăugând că documentul nu se referă doar la această perioadă de finanţare, ci vizează un interval mai larg, respectiv următorii 15-20 de ani.
"Comisia Europeană apreciază faptul că acest Master Plan de Transport este detaliat şi acoperă toate tipurile de transport şi de finanţare. (...) Desigur, din punctul nostru de vedere mai sunt subiecte care trebuie clarificate, unele dintre ele extrem de importante, le-am discutat cu domnul ministru, este vorba de stabilirea criteriilor după care proiectele vor fi sortate în ordinea priorităţii, şi înţeleg că reprezentanţii ministerului vor avea o discuţie mâine pe această temă la Bruxelles cu DG Regio şi DG Transport, şi, de asemenea, evaluarea strategică a impactului asupra mediului înţeleg că va fi gata în foarte scurt timp", a spus Creţu.
Master Plan-ul de transport prevede construcţia a 1.300 kilometri de autostradă, în valoare 13,7 miliarde euro, 1.825 kilometri de drumuri expres (9,9 miliarde euro), 2.874 kilometri de drumuri TransRegio (1,69 miliarde euro), 343 kilometri de drumuri TransEuro (190 milioane euro), 2.883 kilometri reabilitaţi de cale ferată (10,7 miliarde euro), 1.001 kilometri de linii de cale ferată cu viteze sporite (274,1 milioane euro).
Sunt prevăzute, printre altele, investiţii la porturile Constanţa (865,3 milioane euro), Galaţi (110,7 milioane euro), Drobeta Turnu Severin (20,2 milioane euro) şi aeroporturile Bucureşti - Henri Coandă (668,9 milioane euro), Timişoara (111,5 milioane euro), Cluj-Napoca (131 milioane euro) şi Iaşi (93,5 milioane euro).
Citește pe alephnews.ro: Israelul a efectuat atacuri aeriene asupra aeroportului internațional din Yemen. A fost vizată infrastructura militară a rebelilor Houthi
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cinci jurnaliști din Gaza au fost uciși într-un atac israelian care a vizat o grupare armată. Ce declară IDF
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Măsurile disperate pe care le iau chinezii ca să încurajeze natalitatea. Îi învaţă pe tineri chiar şi cum să meargă la întâlniri şi să se îndrăgostească
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Una dintre cele mai râvnite femei din lume s-a despărțit de iubitul fotbalist. Cine e latino loverul de care s-a îndrăgostit
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe