Takata, producătorul japonez care are trei fabrici şi în România, a depus documentele pentru faliment. Cine va cumpăra compania care a rechemat în service cele mai multe produse din industria auto

Takata Corp, compania care a rechemat în service cele mai multe produse din industria auto, a depus documentele pentru faliment în Statele Unite şi Japonia şi a anunţat că va fi cumpărată pentru 1,6 miliarde de dolari de compania americană Key Safety Systems, potrivit Reuters.

Urmărește
5743 afișări
Imaginea articolului Takata, producătorul japonez care are trei fabrici şi în România, a depus documentele pentru faliment. Cine va cumpăra compania care a rechemat în service cele mai multe produse din industria auto

Takata, producătorul japonez care are trei fabrici şi în România, a depus documentele pentru faliment. Cine va cumpăra compania care a rechemat în service cele mai multe produse din industria auto

Takata se confruntă cu datorii şi cheltuieli în valoare de zeci de miliarde de dolari, din cauza proceselor deschise şi a rechemărilor de produse în service în ultimii zece ani.

Airbagurile fabricate de companie au fost implicate în mai multe accidente care au dus la 17 morţi.

TK Holdings, operaţiunile din Statele Unite, au depus actele pentru faliment, duminică, în Delaware, cu datorii cuprinse între10 şi 50 de miliarde de dolari, în timp ce compania din Japonia a depus actele luni, în Tokyo.

Datoriile totale ale Takata ajung la 15 miliarde de dolari, potrivit estimărilor realizate de Tokyo Shoko Research.

Depunerea actelor pentru faliment i-a permis companiei americane Key Safety Systems (KSS), o firmă de componente cu sediul în Michigan, deţinută de Ningbo Joyson Electronic Corp, din China să intervină financiar şi să preia operaţiunile viabile ale producătorului nipon.

Operaţiunile rămase vor fi reorganizate pentru a continua să asigure înlocuirea componentelor defecte ale airbagurilor.

Compania din Statele Unite îşi va păstra cei 60.000 de angajaţi din 23 de ţări şi fabricile din Japonia.

Companiile se aşteaptă să finalizeze acordurile pentru vânzare în următoarele săptămâni şi cele două procese de faliment în primul trimestru din 2018.

Autorităţile de transport de la nivel global au cerut rechemarea în service-uri a aproape 100 de milioane de pompe pentru airbaguri.

Costurile procesului de rechemare ar ajunge la 10 miliarde de dolari, susţin sursele din industrie citate de Reuters.

Compusul nitrat de amoniu folosit în fabricarea airbagurilor devine volatil cu trecerea timpului, iar în cazul în care este expus la căldură cauzează explozia dispozitivului.

Takata a devenit al doilea producător mondial de produse de siguranţă. Compania produce, printre altele, o treime din centurile de siguranţă folosite de vehiculele vândute la nivel global.

În România, japonezii de la Takata au două fabrici la Arad, una producătoare de volane şi una de centuri de siguranţă, şi o alta la Sibiu, unde se produc saci pentru airbaguri.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici