- Home
- Externe
- HAGA, (09.09.2014, 13:55)
- Valentin Vidu - Mediafax , Ioana Bojan
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Primul raport asupra cauzelor prăbuşirii zborului MH17: A fost "străpuns de numeroase obiecte cu mare viteză". DOCUMENTUL experţilor olandezi - FOTO, VIDEO
Primul raport privind prăbuşirea cursei MH17 în estul Ucrainei, la 17 iulie, arată că avionul malaysian a fost lovit de "numeroase obiecte" care "au străpuns avionul cu mare viteză", relatează BBC News Online. Raportul, întocmit de Biroul olandez de Anchetă pentru Securitate (OVV), adaugă că nu există "dovezi privind o eroare tehnică sau umană".
Urmărește
12403 afișări
Primul raport asupra cauzelor prăbuşirii zborului MH17 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Potrivit raportului intermediar întocmit de experţii olandezi şi dat publicităţii marţi, Boeingul companiei Malaysia Airlines, care asigura cursa MH17 pe ruta Amsterdam-Kuala Lumpur, s-a dezmembrat în aer, după ce a fost lovit de "numeroase obiecte" care "au străpuns avionul cu mare viteză".
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
Ucraina a executat primul asalt fără militari, doar cu drone terestre şi aeriene
-
22 decembrie 1989 - ziua fugii cu elicopterul a soţilor Ceauşescu
-
Prima prelevare de organe la Spitalul Grigore Alexandrescu de la o tânără aflată în moarte cerebrală
Raportul, întocmit de Biroul olandez de Anchetă pentru Securitate (OVV), adaugă că nu există "dovezi privind o eroare tehnică sau umană".
Anchetatorii olandezi s-au bazat pe informaţiile înregistrate de cutiile negre, cele primite de la controlorii de trafic aerian, pe imagini din satelit şi fotografii de la locul prăbuşirii, pentru a redacta acest raport preliminar.
Anchetatorii nu s-au deplasat la locul tragediei din cauza confruntărilor dintre forţele ucrainene şi rebelii proruşi, dar au precizat că fotografiile cu epava avionului sugerează că acesta s-a dezmembrat în timpul zborului. Separatiştii au preluat controlul asupra zonei prăbuşirii timp de mai multe săptămâni, căutând printre fragmentele epavei şi blocând accesul anchetatorilor.
Experţii au precizat că avionul "s-a dezmembrat în aer probabil ca urmare a daunelor structurale cauzate de un număr mare de obiecte cu mare viteză care au străpuns aeronava din exterior".
Înregistrările cutiilor negre nu au prezentat nici un indiciu privind existenţa unei erori tehnice sau a unei situaţii de urgenţă, potrivit experţilor.
Istoricul de mentenanţă a arătat că aeronava era în stare bună şi nu avea probleme tehnice cunoscute atunci când a decolat de la Amsterdam, potrivit raportului. În plus, experţii au afirmat că avionul era manevrat de "un echipaj calificat şi experimentat".
De asemenea, comunicaţiile radio dintre pilot şi controlorii de trafic aerian ucraineni confirmă că nu a existat nici un apel de urgenţă.
Pe de altă parte, raportul precizează că alte trei avioane comerciale de mari dimensiuni zburau în aceeaşi zonă, la aproximativ aceeaşi oră.
Raportul intermediar nu atribuie vreo vină sau responsabilitate pentru catastrofă, însă o anchetă penală separată este efectuată de procurorii din Haga. Biroul de anchetă a precizat că se aşteaptă ca raportul final să fie publicat în termen de un an.
Boeingul 777 s-a prăbuşit între Krasni Luci, în regiunea Lugansk, şi Şahtarsk, în regiunea Doneţk, la 17 iulie. Toate cele 298 de persoane aflate la bord, între care 193 de cetăţeni olandezi, au murit în urma prăbuşirii avionului malaysian.
Ucraina şi Occidentul i-au acuzat pe separatiştii proruşi că au doborât avionul cu un sistem antiaerian de tip Buk, iar Moscova şi insurgenţii acuză Kievul.
Experţi din Marea Britanie, Germania, Australia, Malaysia, Statele Unite, Ucraina şi Rusia colaborează la acest caz.
În condiţiile în care până acum nu au avut acces în zonă, anchetatorii intenţionează să se deplaseze la locul catastrofei imediat ce va fi posibil, potrivit CNN. "Accesul coordonat al echipei internaţionale de anchetatori la locul epavei nu a fost încă posibil", se arată în raport, care adaugă că "Biroul de anchetă intenţionează să viziteze zona oricând va fi posibilă o investigare a epavei în condiţii de siguranţă".
Raportul prezintă o listă cu obiectivele care necesită investigaţii suplimentare, inclusiv examinarea epavei şi a unor eventuale obiecte externe de către experţi legişti.
Citeşte şi:
Rusia se teme că Ucraina ar putea distruge probele privind "rolul Kievului în prăbuşirea MH17". Kievul exclude prezenţa unei forţe ruse de menţinere a păcii la locul prăbuşirii
Citeşte şi:
Noi DEZVĂLUIRI legate de prăbuşirea zborului MH17: Un lider separatist recunoaşte că rebelii au sisteme de rachetă de tip Buk
Citeşte şi:
Noi IPOTEZE privind prăbuşirea zborului MH17: Avionul malaysian a fost doborât de un ofiţer rus - VIDEO
Citeşte şi:
Zborul MH17, probabil doborât din eroare de către oameni slab pregătiţi - oficiali americani
Răspunde pe site-urile Aleph News, Mediafax, Ziarul Financiar și pe paginile noastre de social media - ȘTIU și Aleph News. Vezi răspunsul la Știu, de la ora 19.55, Aleph News.
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis convoacă partidele la consultări pentru formarea Guvernului. Se decid șefii de la Senat și Camera Deputaților
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe