Compania de cosmetice a Rihannei, criticată pentru un produs al cărui nume are conotaţii rasiste

Reprezentanţii Fenty Beauty, compania de cosmetice creată de cântăreaţa Rihanna, şi-au cerut scuze pentru promovarea unui produs al cărui nume a fost perceput a avea conotaţii rasiste şi care a fost scos ulterior de la vânzare, relatează indepedent.co.uk.

Urmărește
928 afișări
Imaginea articolului Compania de cosmetice a Rihannei, criticată pentru un produs al cărui nume are conotaţii rasiste

Compania de cosmetice a Rihannei, criticată pentru un produs al cărui nume are conotaţii rasiste. Foto: Hepta

Controversele au apărut după ce imaginea respectivului produs cosmetic iluminator, într-o nuanţă de roşu, a fost încărcată pe reţeaua de socializare online Instagram. Numele produsului, "Geisha Chic", a atras reacţii negative din partea fanilor, care au fost de părere că brand-ul Fenty Beauty este rasist şi şi-a trădat atitudinea pozitivă privind diversitatea şi activismul social.

Criticile i-au determinat pe reprezentanţii companiei să îşi ceară scuze.

„V-am ascultat, am scos produsul de pe piaţă până când va putea fi redenumit. Voiam să ne cerem personal scuze. Mulţumim pentru că ne-aţi educat", se arată într-un mesaj al companiei trimis unui utilizator.

O gheişă este o femeie japoneză care îşi delectează oaspeţii prin dans, muzică şi cântat. Tradiţia japonezelor care îşi întreţin oaspeţii prin activităţi distractive datează de câteva secole, însă acestea încă sunt confundate cu „oiran", fostele curtezane din Japonia.

Rihanna, pe numele real Robyn Rihanna Fenty, în vârstă de 31 de ani, şi-a lansat primul album discografic în 2005, iar primul ei single care a ajuns pe primul loc în topul Billboard a fost piesa "S.O.S.". Au urmat alte trei piese care au ajuns pe prima poziţie a clasamentelor muzicale: "Umbrella", "Take a Bow" şi "Disturbia". Cel de-al optulea album de studio al artistei născute în Barbados, şi cel mai recent, este "Anti" şi a fost lansat în 2016. Cu peste 250 de milioane de albume vândute în lumea întreagă, Rihanna, recompensată cu nouă premii Grammy, a ajuns un idol al noii generaţii. În 2017, cântăreaţa a debutat în industria produselor cosmetice, prin intermediul companiei Fenty Beauty, iar, un an mai târziu, a lansat o linie de lenjerie intimă numită Savage x Fenty.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici