STUDIU: Secretul eleganţei, dezvăluit de oamenii de ştiinţă

Secretul eleganţei vestimentare, conform căruia o ţinută este "la modă" în cazul în care culorile ansamblului nu se asortează între ele, a fost dezvăluit de cercetătorii americani în urma unui studiu, informează dailymail.co.uk.

Urmărește
487 afișări
Imaginea articolului STUDIU: Secretul eleganţei, dezvăluit de oamenii de ştiinţă

Secretul eleganţei, dezvăluit de oamenii de ştiinţă (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Încercând să răspundă la întrebarea de ce anumite ţinute sunt mai elegante decât altele, cercetătorii de la Universitatea din Carolina de Nord au rugat un grup de 239 de subiecţi să evalueze o serie de desene ale unor ţinute, atât feminine, cât şi masculine, în funcţie de eleganţa acestora.

"Gradul maxim de eleganţă este obţinut când ţinutele nu sunt nici prea asortate, nici prea diferite", a fost concluzia participanţilor la sondaj.

Subiecţii au fost rugaţi să evalueze 30 de combinaţii de culori diferite prezente pe patru articole vestimentare (o jachetă, un sacou, un tricou şi o fustă), care fie se asortau, fie contrastau între ele sau erau undeva la mijloc între asortare şi contrast.

Cercetătorii au descoperit că principiul Goldilocks, conform căruia oamenii preferă un "echilibru între două extreme", se aplică şi articolelor vestimentare.

De exemplu, unele persoane consideră că asortarea culorilor este cheia eleganţei, în timp ce, pentru altele, faptul de a fi la modă înseamnă să fie remarcate şi folosesc combinaţii de culori care "sar în ochi".

Cele mai bune combinaţii de culori există între aceste două extreme, se arată în studiul publicat în revista Public Library of Science.

Prin urmare, alegerea unei ţinute care nu este nici complet uniformă, nici complet contrastantă va fi considerată "la modă".

Cu toate acestea, autorii studiului au căzut de acord că principiul Goldilocks este doar un element al eleganţei în ansamblu.

"Desigur, asortarea moderată nu reprezintă singura cheie a eleganţei, care variază de-a lungul timpului şi culturilor şi depinde de numeroşi factori, printre care croiala, designul şi alinierea la canoanele modei", au declarat autorii studiului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici