Tu ştii ce mai fac banii tăi? TELESHOPPING ELECTORAL: Câţi bani ar trebui să dea televiziunilor PONTA, IOHANNIS, UDREA, TĂRICEANU şi MACOVEI pentru apariţiile LIVE

În bugetul oricărei campanii electorale, promovarea candidaţilor prin audiovizual înghite sume uriaşe. 5,5 milioane de euro a contabilizat, în 2004, Institutul pentru Politici Publice la o monitorizare mai atentă a tuturor partidelor. Zero dacă te uiţi azi la reglementările oficiale prin care politicienii şi-au asigurat gratuitatea trecând în lege „accesul egal şi gratuit” al oricărui candidat la posturile radio, dar şi tv, fie publice, fie private.

Urmărește
984 afișări
Imaginea articolului Tu ştii ce mai fac banii tăi? TELESHOPPING ELECTORAL: Câţi bani ar trebui să dea televiziunilor PONTA, IOHANNIS, UDREA, TĂRICEANU şi MACOVEI pentru apariţiile LIVE

Tu ştii ce mai fac banii tăi? TELESHOPPING ELECTORAL: Câţi bani ar trebui să dea televiziunilor PONTA, IOHANNIS, UDREA, TĂRICEANU şi MACOVEI pentru apariţiile LIVE (Imagine: Mediafax Foto)

Gândul, Ziarul Financiar şi Mediafax încep azi, în seria editorială „Tu ştii ce mai fac banii tăi?”, un exerciţiu în premieră în România: monitorizăm la minut apariţiile tv în direct ale principalilor cinci candidaţi la alegerile prezidenţiale. Veţi vedea cum sunt aceştia promovaţi în perioada cu cea mai mare miză politică. KKlaus Iohannis MMonica Macovei VVictor Ponta CCălin Popescu Tăriceanuşi EElena Udreavor fi urmăriţi în apariţiile lor live (fie în emisiuni, fie în conferinţe de presă, fie în intervenţii telefonice) de serviciul Mediafax Monitorizare, iar rezultatul tradus în bani, potrivit tarifelor declarate la CNA de televiziuni în campania pentru europarlamentară, va fi publicat zilnic, aici.

După două săptămâni de la intrarea, neoficializată încă, în campanie, Klaus Iohannis, Monica Macovei, Victor Ponta, Călin Popescu Tăriceanu şi Elena Udrea ar fi trebuit să achite televiziunilor peste 351.000 de euro, dacă spaţiul editorial pe care l-au avut la dispoziţie s-ar fi plătit prin contracte transparente. Concluzia reiese din raportarea prezenţei live în emisiuni, între 1 şi 18 septembrie, a celor cinci candidaţi la tarifele pe care televiziunile le-au practicat pentru serviiciile de promovare în spaţiul editorial acum  patru luni, în campania pentru alegerile europarlamentare.

Cel mai mult ar avea de plătit, după 19 zile de precampanie, Victor Ponta – 208.932 de euro, urmat de Călin Popescu Tăriceanu – 109.618 de euro, dată fiind prezenţa lor frecventă la Antena 3. Difuzată mai mult decât preşedintele Senatului la televizor, ca număr de minute, Elena Udrea ar avea de plată, deoocamdată, doar 16.139 de euro, având în vedere expunerea la posturi cu audienţe şi tarife mai mici – B1, Realitatea TV, RTV. Mediafax Monitorizare a urmărit apariţiile în direct ale acestora în studiouri, telefonic sau în conferinţe de presă transmise live în perioada menţionată.

În seria "Tu ştii ce mai fac banii tăi?"gândulZiarul Financiar şi Mediafax provoacă partidele la transparenţă în finanţarea campaniei, companiile la denunţarea presiunilor politice, instituţiile de control la urmărirea mai eficientă a scurgerilor de bani gri către partide şi parlamentarii la modificarea legii, prin întărirea ei.

Aşa cum am arătat în episodul-pilot al seriei "Tu ştii ce mai fac banii tăi?", oficial, de la începutul anului şi până azi, fiecare salariat din România a susţinut partidele mai mult simbolic, cu câte 0,77 de lei, prin subvenţia directă acordată de la buget. Neoficial însă, fiecare salariat a cotizat fără să ştie, de 107 ori mai mult, numai luând în calcul practicile-tabu ale presiunilor asupra companiilor pentru a plăti comisioane ilegale la acordarea contractelor cu statul. Aplicând procentul de 10% (consemnat de procurorii DNA în dosarul "Cosma" de la Prahova, dar ridicat chiar la 15% în dosarul "Uioreanu" de la Cluj şi până la 30% în declaclaţiile neoficiale ale oamenilor de afaceri) la totalul contractelor angajate numai în primele 8 luni ale anului de toate autorităţile locale, însumând 1 miliard de euro, s-ar ajunge la 100 de milioane de euro vărsaţi deja în conturi neoficiale de campanie.

CITEŞTE CONTINUAREA pe www.gandul.info

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici