Circulaţia pe al doilea pod al pasajului Mihai Bravu, deschisă marţi

Circulaţia pe al doilea pod al pasajului Mihai Bravu din Bucureşti, pe sensul de mers spre Piaţa Sudului, a fost deschisă marţi, după lucrări ce au durat cinci luni fără câteva zile, potrivit primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu.

Urmărește
872 afișări
Imaginea articolului Circulaţia pe al doilea pod al pasajului Mihai Bravu, deschisă marţi

Circulaţia pe al doilea pod al pasajului Mihai Bravu, deschisă marţi (Imagine: Marius Dumbraveanu/Mediafax Foto)

"După cinci luni fără câteva zile, al doilea pod Mihai Bravu-Văcăreşti este gata şi, de astăzi (marţi - n.r.), se poate circula pe el. Nu mai deranjăm pe nimeni şi rămân câteva puncte în care se va lucra dedesubt, pentru bretele şi pentru amenajarea zonei de sub pod, fără însă a încurca circulaţia rutieră", a declarat Oprescu, marţi, după vizita la pasaj făcută împreună cu reprezentantul constructorului.

Circulaţia pe al doilea pod al pasajului a fost deschisă în jurul orei 13:30, după vizita edilului.

Potrivit lui Sorin Oprescu, prin proiectul de infrastructură reprezentat de pasajul Mihai Bravu se închide inelul de circulaţie în partea de sud-est a oraşului.

Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii are două poduri paralele, peste Splaiul Unirii/râul Dâmboviţa şi, respectiv, peste intersecţia Prelungirea Şos. Mihai Bravu - Calea Văcăreşti, fiecare cu un sens de mers şi două benzi. Primul pod, pe sensul Calea Văcăreşti-Mihai Bravu, are lungimea de 675,4 metri, iar al doilea, pe sensul Mihai Bravu-Calea Văcăreşti, va avea 687,7 metri. Lăţimea celor două poduri este de 7,8 metri.

Primul pod al noului pasaj Mihai Bravu - Splaiul Unirii din Capitală, care permite circulaţia dinspre Calea Văcăreşti (Piaţa Sudului) către Mihai Bravu, a fost inaugurat la 1 iunie.

Din perspectiva descongestionării traficului, Oprescu a spus atunci despre proiect că "readuce maşinile în cartierele de sud ale oraşului, acolo unde sunt multe foarte multe blocuri şi destul de mulţi locuitori", şi "încalecă două sectoare, la figurat".

Potrivit municipalităţii, obiectivul general al proiectului este acela de a continua programul de optimizare a traficului cu posibilitatea realizării unui pasaj rutier suprateran prin care să se realizeze o legătură rutieră mai rapidă între Şoseaua Mihai Bravu şi Splaiul Unirii. Se urmăreşte, astfel, descongestionarea traficului din zona intersecţiei Şoseaua Mihai Bravu - Splaiul Unirii - Calea Văcăreşti.

Pentru finalizarea lucrărilor la pasaj, Primăria Capitalei a atribuit asocierii italiene Astaldi Spa - Astalrom SA, prin licitaţie restrânsă accelerată, un contract de 155,7 milioane de lei (35 milioane euro), inclusiv TVA.

Proiectul fusese început de Romstrade, firmă deţinută de Nelu Iordache, însă contractul cu aceasta a fost reziliat în decembrie 2012, după ce municipalitatea a plătit 37 de milioane de lei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici