Sistemul de taxare pentru maşini din cetatea Alba Iulia, suspendat după două zile de la inaugurare

Sistemul de taxare pentru autoturisme amplasat la intrarea în cetatea din Alba Iulia a fost suspendat, miercuri, după doar două zile de la punerea în funcţiune, el urmând a fi modificat şi îmbunătăţit deoarece are erori de soft şi creează blocaje în trafic, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Urmărește
199 afișări
Imaginea articolului Sistemul de taxare pentru maşini din cetatea Alba Iulia, suspendat după două zile de la inaugurare

Sistemul de taxare pentru maşini din cetatea Alba Iulia, suspendat după două zile de la inaugurare (Imagine: Catalin Cadan/Mediafax Foto/AFP)

Purtătorul de cuvânt al Primăriei Alba Iulia, Mihai Coşer, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că administraţia locală a decis să suspende funcţionarea sistemului de taxare pentru autoturisme amplasat la intrarea în Cetatea Alba Carolina.

Coşer a spus că reprezentanţii firmei care a montat echipamentul de acces auto şi taxare a parcării în Cetatea Alba Carolina, responsabilii tehnici din cadrul Primăriei şi cei ai firmei care a restaurat zona interioară a cetăţii au analizat, miercuri, sistemul de taxare pentru a încerca să elimine problemele apărute în ultimele zile.

"În urma discuţiilor, s-a decis repoziţionarea staţiei de taxare de pe actualul amplasament şi suplimentarea echipamentelor cu încă un aparat de taxare, poziţionat în interiorul Cetăţii. Aceste măsuri vor scurta timpii alocaţi operaţiunilor intermediare de validare a taxării. Canalele tehnice existente permit realizarea infrastructurii de conectică între cele două posturi de taxare şi bariere. Taxarea parcării în Cetatea Alba Carolina va fi suspendată până la optimizarea tuturor elementelor ce compun sistemul de acces", a explicat Coşer.

Sistemul de taxare pentru autoturisme amplasat la intrarea în cetatea din Alba Iulia s-a blocat, luni, în prima zi de funcţionare, reprezentanţii administraţiei locale şi şoferii constatând că acesta este greu de folosit, formându-se cozi de maşini.

În urma instalării acestui sistem, accesul autoturismelor în cetate se face pe bază de carduri de tip abonament pentru riverani şi tichete pentru turişti.

Cardurile de tip abonament au o valoare de 30 de lei pe an, pentru riverani, iar pentru turişti şi ceilalţi şoferi care nu au astfel de carduri taxa de intrare şi staţionare în cetate este de 2 lei pe oră.

După mai puţin de două ore de la punerea în funcţiune, poliţiştii comunitari şi angajaţii Primăriei care supravegheau sistemul de taxare au fost nevoiţi să îl oprească, pentru că se formase un blocaj, iar cozile de maşini se întindeau pe aproape 100 de metri.

Sistemul a avut parte şi de erori amuzante, una dintre acestea fiind determinată de faptul că raportul zilnic pe care îl eliberează aparatul de taxat era în limba spaniolă, iar legislaţia fiscală din România nu îl accepta.

Ulterior, sistemul a fost repornit şi oprit de fiecare dată când se formau cozi de maşini, în special pe sensul de ieşire din Cetate, când unii dintre şoferi trebuiau să achite taxa de parcare la un automat.

Sistemul de taxare a costat aproximativ 50.000 de euro.

În interiorul cetăţii se găsesc aproximativ 250 de locuri de parcare pentru public şi 10 locuri de parcare pentru autovehiculele persoanelor cu handicap.

În zona interioară a Cetăţii Alba Carolina se află Catedrala Reîntregirii, Catedrala Romano-Catolică, Muzeul Naţional al Unirii şi Sala Unirii, Universitatea "1 Decembrie 1918", un hotel medieval, precum şi alte instituţii sau spaţii cu destinaţie turistică.

Cetatea din Alba Iulia a fost construită la începutul secolului al XVIII-lea, între anii 1714-1738, fiind considerată cea mai reprezentativă fortificaţie bastionară de tip Vauban din România. Lucrările propriu-zise la fortificaţia de la Alba Iulia au început în 4 noiembrie 1715, când s-a pus piatra de temelie a bastionului Carol, dedicat împăratului şi situat pe latura de nord a cetăţii.

Centru militar al Transilvaniei şi depozit general pentru armament la acea vreme, cetatea are valoare arhitecturală datorită lucrărilor în piatră realizate de sculptori italieni, în urmă cu 300 de ani. Perimetrul zidurilor este de aproximativ 12 kilometri, acestea fiind ridicate cu ajutorul a 20.000 de iobagi.

Înainte de a se ridica fortificaţia de tip Vauban, pe acest loc a existat, începând cu anul 104, un castru roman, iar apoi o cetate medievală, cele trei fortificaţii fiind construite în timp, una peste alta.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici