Statistică îngrijorătoare: 1 din 3 tineri cu vârste între 16 şi 20 de ani vrea să plece din România

Cea mai îngrijorătoare statistică. 1 din 3 tineri cu vârste între 16 şi 20 de ani vrea să plece din România, ţara tuturor posibilităţilor, aşa-zisul viitor tigru al Europei, anunţă Ziarul Financiar.

Urmărește
218 afișări
Imaginea articolului Statistică îngrijorătoare: 1 din 3 tineri cu vârste între 16 şi 20 de ani vrea să plece din România

Statistică îngrijorătoare: 1 din 3 tineri cu vârste între 16 şi 20 de ani vrea să plece din România

PIB-ul României a ajuns anul trecut la un nivel istoric, de 320 de miliarde de euro, iar investorii care respiră aerul infuzat cu multe zerouri din Londra vorbesc despre România ca fiind viitorul tigru al Europei, cu un potenţial de dublare de PIB până în 2050. Şi în ciuda tuturor acestor promisiuni de prosperitate, tinerii vor să plece. De ce? Oportunităţile certe de educaţie de peste hotare cântăresc mai mult în ochii lor decât promisiunile de creştere.

„România are oportunitatea de a genera 307 miliarde de euro creştere de PIB până în 2050. Dar dezvoltarea abilităţilor şi grija pentru bunăstarea Gen Z sunt cruciale pentru a capta acest potenţial de creştere”, se arată în studiul Factorul Z: poate generaţia Z să capteze potenţialul economic al României în următoarele decenii? realizat la finalul anului trecut de consultanţii de la McKinsey & Company. Studiul prezintă rezultatele unui sondaj lansat la mijlocul anului trecut, în care McKinsey a intervievat mai bine de 800 de tineri din Gen Z, cu vârste cuprinse între 16 şi 30 de ani, din zonele urbane pentru a vedea dacă într-adevăr Gen Z are ce îi trebuie pentru a îndeplini aceste fantezii economice ale României. Şi, da, în mare parte Gen Z bifează toate „căsuţele”, dar tinerii au nevoie de sprijin în mai multe arii. Iar ceea ce ar trebui să fie un motiv de îngrijorare este procentul tinerilor care vor să plece din România şi mai ales motivele care alimentează acest gând.

„Deşi mulţi din Gen Z sunt încă la şcoală, rezultatele studiului arată că aceia care au intrat în câmpul muncii sunt nesatisfăcuţi de cât de bine i-a pregătit sistemul de educaţie pentru realitatea din teren. De exemplu, tinerii Gen Z care sunt deja angajaţi spun că le lipsesc skill-urile digitale, iar cei din învăţământul superior spun foarte răspicat că ar trebui să existe mai multe programe de carieră”, se arată în studiul citat. Iar această nemulţumire este oglindită prin cifre.

Astfel, 70% din absolvenţii de facultate chiar lucrează în domeniul pentru care s-au pregătit, iar 46% caută să-şi schimbe jobul.

„Nemulţumirea faţă de aceste oportunităţi de carieră îi face pe mulţi dintre tinerii Gen Z să se gândească la emigrare. Studiul nostru a arătat că circa 20% dintre tinerii Gen Z ar putea părăsi România pentru oportunităţi mai bune de carieră şi pentru standarde mai bune de viaţă. Acest numărul ajunge până la 33% pentru categorie cu vârste de 16-20 de ani, acesta fiind grupul care caută oportunităţi de educaţie mai bune.” Părinţii tinerilor joacă un rol cheie. „Tinerii Gen Z care sunt încurajaţi de părinţi să plece cu atât mai mult vor lua în calcul opţiunea emigrării. Rezultatele arată că tinerii Gen Z cu vârste de 21-30 de ani ar putea fi convinşi să rămână cu salarii mai bune, opţiuni de carieră relevante şi o îmbunătăţire a modului de funcţionare din instituţiile publice.”

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici