Lumea viitoarei vedete a tenisului, Carolina Wozniacki: Pentru mine, mai importante sunt tenisul şi trofeele. Nu sunt motivată de bani

După ce a pierdut finala de la US Open în faţa Serenei Williams, Caroline Wozniacki a urmat etapele normale unei finaliste. A primit trofeul, a vorbit cu presa, şi-a strâns lucrurile şi s-a urcat în maşina organizatorilor pentru a pleca spre apartamentul de şapte milioane din Manhattan.

Urmărește
494 afișări
Imaginea articolului Lumea viitoarei vedete a tenisului, Carolina Wozniacki: Pentru mine, mai importante sunt tenisul şi trofeele. Nu sunt motivată de bani

Carolina Wozniacki (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Totuşi, după aproximativ 30 de minute ea s-a întors la centrul de tenis, cu o faţă care trăda panica. "Am uitat să îmi ridic premiul", a spus ea.

După ce şi-a relansat cariera datorită celor 43 de victorii şi 16 înfrângeri din acest sezon, daneza de doar 24 de ani a atins un nivel mai dificil decât câştigarea unui turneu de Grand Slam: a devenit principala atracţie a tenisului mondial.

O parte din apelul său este evident. Este atractivă, o blondă impecabilă de 1,79 metri, care vorbeşte cursiv opt limbi şi are mai mult de 700.000 de fani pe Twitter.

Ea are şi capacitatea de a-i face pe oameni să vorbească despre ea, fie că este vorba de relaţia amoroasă pe care a avut-o cu jucătorul de golf Rory McIlroy sau de faptul că a anunţat că va alerga la maratonul de la New York din luna noiembrie. Chiar şi scurta ei apariţie la New York Fashion Week a făcut senzaţie, după ce editorul revistei Vogue, Anna Wintour i-a cerut să-şi aranjeze părul. "Dacă Anna Wintour îţi spune că ai nevoie de un tuns, atunci te tunzi", a precizat Wozniacki.

Dar, într-o serie de interviuri date la US Open, dar şi după, în discuţiile cu prietenii, familia şi sfătuitorii săi, un lucru a ieşit în evidenţă. Dacă Wozniacki va dori să urmeze calea bătătorită de alţi jucători de top şi vrea să devină o imagine puternică în marketingul global, atunci ea mai are un drum lung de parcurs.

De exemplu, potrivit managerului său John Tobias, nu doar că Wozniacki a uitat să-şi ceară cecul de 1,45 de milioane de dolari, dar ea nici nu a ştiut şi nici nu le-a cerut sponsorilor bonusuri de aproximativ 500.000 de euro pentru performanţa obţinută la New York. Ea este atât de liniştită încât nu ştie cu cât îl plăteşte pe tatăl său Piotr, care îi este şi antrenor: "Tatăl meu ar lucra şi pe gratis. El poate avea tot ce îşi doreşte. Eu am destul de mâncare şi să îmi cumpăr pantofi drăguţi. Pentru mine, mai importante sunt tenisul şi trofeele. Nu sunt motivată de bani".

Wozniacki câştigă aproximativ zece milioane de dolari din contractele de publicitate cu adidas, Babolat, Rolex şi alte firme. Deşi suma este impresionantă, Wozniacki este departe de Maria Şarapova şi Li Na, remunerate cu aproximativ 18 milioane de dolari anul, dar şi de Roger Federer, care obţine circa 50 de milioane de dolari din astfel de înţelegeri.

În acest sens, Tobias susţine că daneza nu este interesată de termeni şi condiţii atunci când negociază un contract, ci mai mult de ceea ce simte despre acea firmă. "Niciodată nu mă gândesc la brand-ul meu. Vreau să obţin rezultate pentru mine şi pentru sponsori, dar nu simt nicio presiune, pentru că nu joc pentru bani.

Wozniacki a declarat că mai mult este interesată să rămână în topul mondial la tenis şi să câştige un turneu de Grand Slam, decât de banii pe care îi obţine.

După finala de la US Open managerii săi Tobias şi Drew LeMesurier i-au spus, în timpul unei întâlniri în apartamentul din Union Square al sportivei, că este un moment propice pentru a atrage noi contracte de publicitate.

În timpul discuţiei, tatăl lui Caroline, Piotr, a spus că fiica sa are capacitatea lingvistică şi socială pentru a reuşi acest lucru. El a povestit că atunci când era mică, Caroline era foarte interesată să vorbească limbi străine, astfel încât l-a angajat pe post de translator. "Nu vreau un sponsor care să o folosească pe post de mascotă al unui produs. Ea are legăturile şi experienţa de a fi un partener pe termen lung cu o companie globală chiar şi atunci când nu va mai juca tenis. Caroline nu este următorul top model. Ea înţelege afacerile, este loială, disciplinată şi munceşte din greu", a explicat Piotr Wozniacki, născut în Polonia.

Când ceilalţi vorbeau, Caroline era absentă şi îşi mângâia câinele Bruno, pe care l-a păstrat după relaţia cu jucătorul de golf nord-irlandez. La un moment dat, ea s-a uitat la mai multe rochii pe care le primise de la diferiţi designeri pentru a le purta la New York Fashion Week. Şi-a pus câinele jos şi s-a ridicat repede şi a spus că vrea să meargă să mănânce.

Wozniacki a excelat la tenis de când a început să joace. La zece ani, a sunat de una singură la sediul firmei adidas şi beneficiind de engleza perfectă, a obţinut un contract cu producătorul german. "Puteam să îmi comand tot ce doream de parcă era Crăciunul", şi-a amintit Caroline. La vârsta de 13 ani, începuse deja să câştige turnee la junioare şi învăţa din ce în ce mai multe limbi. Tot atunci a obţinut primul contract internaţional cu rivalii de la Nike.

În 2006, după ce a câştigat titlul la junioare de la Wimbledon, ea i-a transmis noului său agent, Tobias, prima sa prioritate: să revină la adidas. Nu datorită potenţialului financiar, ci pentru că producătorul german a fost primul care a crezut în ea. "Era cel mai aproape de inima mea", a rememorat sportiva. În 2009 a început să aibă propria sa linie adidas, realizată de Stella McCartney.

În 2011, pe când se afla la jumătatea domniei de 67 de săptămâni a clasamentului WTA, Caroline s-a îndrăgostit de un alt atlet tânăr, jucătorul de golf nord-irlandez Rory McIlroy. În următorii trei ani, ea a mers la turneele sale, iar uneori i-a cărat crosele. În ajunul anului 2014, cei doi au anunţat logodna.

În timpul relaţiei cu McIlroy, tenisul său a luat-o pe o pantă descendentă, a ajuns pe locul zece WTA şi nu a obţinut bonusurile de performanţă prevăzute în contractele de publicitate, ceea ce a costat-o aproximativ patru milioane de dolari anual. "Reînnoirea contractelor a devenit din ce în ce mai dificilă", a afirmat Tobias.

Însă în primăvară, Rory a rupt logodna în urma unui apel telefonic, ceea ce a reprezentat o surpriză pentru Caroline. Invitaţiile pentru nunta programată în luna noiembrie au fost anulate, la fel ca şi rochia comandată de la designerul Vera Wang. A doua zi, britanicul a organizat o conferinţă de presă în care a anunţat că despărţirea a avut loc de comun acord, iar cei doi au rămas amici.

Lovitura din viaţa personală a afectat-o pe Wozniacki care a pierdut în primul tur la Roland Garros. Serena Williams, care ar fi trebuit să-i organizeze petrecerea burlăciţelor şi urma să-i fie domnişoară de onoare, a consolat-o în Miami, unde cele două au asistat la un meci de baschet al echipei Miami Heat şi s-au distrat la plajă. Wozniacki nu l-a vorbit de rău pe fostul său logodnic, însă a făcut o remarcă pe o reţea de socializare în care spunea că este bine să poarte tocuri din nou (jucătorul de golf, este puţin mai scund decât ea).

După despărţire, Wozniacki şi-a găsit consolarea în tenis. A câştigat turneul de la Istanbul în aceeaşi zi în care McIlroy a triumfat la Openul Marii Britanii şi a promis că va alerga la maratonul din noiembrie de la New York, având în vedere că nu mai are nimic de pregătit atunci.

La US Open, Caroline a fost favorita publicului, fiind urmărită de admiratori peste tot. După un meci, ea a primit un buchet de flori de la designerul Michael Kors, lucru care a încântat-o: "Nu se poate... Michael Kors!". Imediat, Tobias i-a trimis o invitaţie dublă în loja familiei Wozniacki pentru meciul din sferturile de finală contra italiencei Sara Errani. La rândul său, Kors a replicat cu o invitaţie la show-ul său de la Fashion Week şi câteva rochii pe care să le poarte. "De aici s-ar putea să nu iasă ceva înţelegeri financiare, dar este o publicitate bună", a spus Tobias, iar Caroline a replicat: "Sunt doar încântată să-l întâlnesc!".

Tobias i-a aranjat un turneu demonstrativ în Asia, pentru care Caroline va primi 450.000 de dolari, însă s-a arătat deranjat că ea va participa la maratonul de la New York. "Este foarte, foarte rău pentru tenisul său, dar este ceva care vine din inimă", a susţinut Tobias.

La două zile după finala de la US Open, Wozniacki a ieşit în Central Park pentru a alerga. Nu a terminat de legat şireturile că a fost înconjurată de fani care i-au cerut autografe şi poze. Ei au urmărit-o până când a început să alerge. După amiază, Caroline a mâncat pui fajitas preparat de mama sa, iar un stilist şi un makeup artist au aranjat-o pentru a asista la colecţia realizată de Serena Williams. Când stilistul a apărut cu două rochii măsurile 36 şi 38, Caroline l-a trimis înapoi şi i-a cerut o rochie măsura 42: "Eu chiar mănânc. Am coapse. Joc tenis! Trebuie să ne grăbim, pentru că Serena mă va omorî dacă voi întâzia". După ce şi-a observat bronzul de la tenis, un artist în makeup i-a aplicat o cremă bronzantă pe picioare şi glezne. La spectacol, ea a stat lângă Anna Wintour, care în timp ce modelele defilau, i-a aranjat o programare la stilistul Serge Normant. A doua zi, după ce s-a tuns, Wozniacki a postat o poză pe Instagram, pentru a se lăuda cu noua freză.

Ea susţine că s-ar putea retrage din tenis şi să trăiască foarte bine. Şi-ar dori, după ce va renunţa la carieră, o familie cu mulţi copii şi să-şi lanseze propria linie vestimentară.

Imediat însă, agentul a adus-o cu picioarele pe pământ, prezentându-i mai multe oferte de sponsorizare. După câteva minute de tăcere, Wozniacki s-a ridicat şi a spus: "Vreau o înţelegere cu un producător de ciocolată!".

El le-a povestit celor prezenţi cum Roger Federer i-a pus o ciocolată uriaşă în vestiarul de la US Open cu complimente din partea Lindt, producătorul de ciocolată a cărui imagine el este. Ea a povestit cât de greu i-a fost să se abţină să o mănânce abia după turneu. "Voi face o înţelegere cu un producător de ciocolată numai pentru a primi produse. Nu am nevoie de bani", a adăugat, zâmbind, Wozniacki.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici