- Home
- Ştiinţă-Sănătate
- BUCUREŞTI, (27.01.2011, 16:06)
- , ,
Programele şi reclamele TV influenţează obiceiurile alimentare ale persoanelor
Timpul petrecut în faţa televizorului ridică două probleme de sănătate, prima fiind reprezentată de sedentarismul implicat de această activitate, iar a doua, de alegerea alimentelor în urma sau în timpul vizionării programelor TV, potrivit unui studiu realizat de compania Herbalife.
Urmărește
771 afișări
Programele şi reclamele TV influenţează obiceiurile alimentare ale persoanelor (Imagine: Mediafax Foto)
Potrivit studiului, specia umană este "proiectată" să ducă un stil de viaţă activ. Strămoşii omului petreceau multe ore pe zi căutând mâncare. Un stil de viaţă sedentar se opune acestui comportament "scris" în gene, efectele fiind vizibile asupra sănătăţii omului modern.
Sedentarismul duce la dereglări în procesul de depozitare a grăsimilor şi zahărului din organism, crescând riscul apariţiei bolilor cardiovasculare, a diabetului, a obezităţii, a osteoporozei şi a cancerului de colon.
La nivel mondial, aproximativ două milioane de decese pe an sunt atribuite inactivităţii fizice, determinând Organizaţia Mondială a Sănătăţii să emită o avertizare asupra sedentarismului. Acesta este considerat a fi printre primele zece cauze de deces din lume.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Care sunt opțiunile Rusiei după ce Ucraina a închis gazoductul care alimenta Europa, iar Moldova are deja alternative pentru gazul rusesc? Putin se bazează pe marile puteri din Est, cu China în frunte
-
Un general polonez a fost demis după ce mine antitanc dispărute au fost găsite în depozitul IKEA
-
Incendiile din LA. Autorităţile anunţă că 13 persoane sunt dispărute şi 22 au fost arestate
-
Alegeri în Germania: Extrema dreaptă creşte în sondaje. Cum stă partidul cancelarului Scholz
Potrivit studiilor OMS, 60% din populaţia globului duce o viaţă sedentară. Tot OMS a anunţat, recent, că un sfert dintre români sunt obezi, jumătate dintre ei având probleme de greutate mai mici sau mai mari.
Din comoditate, unele persoane preferă să "câştige" timp luând masa în faţa televizorului. De aceea, când vine vorba despre obiceiuri alimentare, nu întotdeauna stomacul este cel care hotărăşte când este momentul mesei, precum şi ce şi cât mănâncă un om. Unul dintre factorii care influenţează oamenii în luarea acestei decizii este reprezentat de reclamele din timpul programelor TV.
"La cinema, limitaţi-vă să savuraţi acţiunea de pe ecran, nu şi tentaţiile de pe rafturile chioşcului de la intrarea în sală. Acasă, încercaţi să plasaţi televizorul astfel încât să aveţi spaţiu să vă întindeţi sau să faceţi câţiva paşi. Dacă lucraţi la calculator, comunicaţi cu colegii personal, nu prin telefon sau e-mail", a recomandat doctorul Luigi Gratton, vicepreşedinte al departamentului Medical Affairs & Education în cadrul Herbalife Ltd.
Reclamele TV la produse alimentare îndeamnă la un consum mai mare de alimente comparativ cu necesarul zilnic de calorii.
"Dacă ne-am propune să ne asigurăm necesarul zilnic de 2.000 de calorii exclusiv din alimentele prezente în reclamele TV, am consuma de 25 de ori mai mult zahăr şi de 20 de ori mai multe grăsimi decât raţia zilnică recomandată. Alimentele din reclamele TV sunt atât de supraîncărcate în grăsimi şi zahăr încât, alegând un singur aliment din această categorie, am consuma de peste trei ori mai mult zahăr şi de două ori mai multe grăsimi decât prevede raţia zilnică" se arată în studiu.
În urma unei analize nutriţionale a alimentelor recomandate de reclamele difuzate în 84 de ore de programe TV din prime time şi 12 ore de programe de sâmbătă dimineaţa, cercetătorii au ajuns la concluzia că, pe lângă excesul de zahăr, grăsimi, sare şi colesterol, aceste alimente sunt extrem de sărace în calciu, potasiu, vitamina A, vitamina D şi fibre.
"În medie, vizionăm şase reclame la alimente pe oră, dar acest lucru nu înseamnă că trebuie să mâncăm tot ce vedem. Cu prima ocazie când vedeţi o reclamă TV la un aliment, nu vă îndreptaţi spre frigider, ci luaţi o gumă de mestecat, spălaţi-vă pe dinţi sau faceţi câteva mişcări ca să vă dezmorţiţi. Veţi vedea că veţi fi mult mai în formă şi este foarte posibil să hotărâţi să plecaţi din faţa televizorului", a mai spus Gratton.
Gratton este absolvent al Universităţii California, având diplomă de studii ştiinţifice şi masterat în sănătate publică. În acelaşi timp, Gratton este responsabil cu nutriţia şi alimentaţia echipei de fotbal L.A. Galaxy, la care joacă şi David Beckham.
Citește pe alephnews.ro: „Smell-o-vision”: Sony introduce „mirosul” în jocurile video pe PlayStation. Ce noutăți a adus Nvidia la CES 2025
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cum ar arăta viaţa fără asigurări: câţi bani ar trebui să scoată din buzunar un român fără asigurare de călătorie şi sănătate
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Imagini incendiare cu prezentatoarea TV care face o avere pe site-urile destinate adulților. S-a cuplat cu prietenul fostului iubit
PROSPORT.RO
Vine iarna în România! Orașele în care ninge săptămâna viitoare, potrivit meteorologilor Accuweather
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe