Trenduri în comunicare în România: Ioana Moldoveanu redactor-şef la VICE, despre multitasking şi furt intelectual

Serialul Mediafax referitor la trendurile de comunicare pe piaţa românească, în 2016, vă prezintă, miercuri, opiniile Ioanei Moldoveanu, redactor-şef la VICE România.

Urmărește
2455 afișări
Imaginea articolului Trenduri în comunicare în România: Ioana Moldoveanu redactor-şef la VICE, despre multitasking şi furt intelectual

Trenduri în comunicare în România: Ioana Moldoveanu redactor-şef la VICE, despre multitasking şi furt intelectual

În 2016, jurnaliştii trebuie să fie capabili să şi fotografieze/înregistreze video şi să stăpânească platforme de Internet, consideră Ioana Moldoveanu, redactor-şef la VICE România.

Moldoveanu mai spune că furtul de conţinut se generalizează, iar advertorialele, care sunt din ce în ce mai populare în detrimentul publicităţii clasice în presa scrisă (online şi tipărită), ar trebui să fie mai degrabă despre potenţialii consumatori ai brandului decât despre brandul propriu-zis.

1. Jurnalistul multitasking

Nu mai există redacţiile mari, împărţite pe secţii, cu jurnalişti specializaţi. Acum trei, patru, cinci oameni fac totul: sunt reporteri, traducători, editori, corectori, fotografi, editori foto, editori html, cameramani şi editori video etc. Ceea ce face bugetele editoriale să fie funcţionale.

2. Furtul intelectual s-a transformat în pasiune

A crescut semnificativ numărul site-urilor care trăiesc din furt intelectual, ceea ce face şi mai greu sustenabilă profesia de jurnalist. Se preiau articole serios documentate, în care s-au investit timp şi bani, fără sursă, integral, care aduc trafic masiv şi sute de like-uri.

Am sunat de curând la un astfel de site, identitatea.ro, care „ţine aprinsă flacăra identităţii româneşti”, iar cel care mi-a răspuns m-a întrebat: „De pe ce site vreţi să scot articolul preluat integral, fără sursă, că avem multe?”. Apoi m-a asigurat că furtul a fost făcut din „pasiunea de a informa”, a insistat că nu fac profit, deşi site-urile lor abundă de Google Ads, şi mi-a promis că scoate siteul VICE „din baza de date”, ceea ce denotă volumul masiv la care lucrează şi imposibilitatea de a controla ceea ce fac. Un astfel de job, în care cineva dă copy paste, se plăteşte cu 100 de lei pe 500 de articole.

3. Sus conţinutul sponsorizat!

Brandurile au început să înţeleagă că advertorialele nu trebuie să fie despre produs, ci despre oameni care se mulează pe filosofia lui. Sunt din ce în ce mai deschise la a sponsoriza conţinut de calitate, care spune o poveste cu care cititorii se identifică, specifică canalului media respectiv, în detrimentul articolelor „despre brand”, pe care publicul are tendinţa să-l ignore.

Advertiserii au astfel şansa, dacă ştiu să profite de ea, să producă conţinut jurnalistic calitativ mai bun decât cel existent, datorită resurselor pe care le pot pune la dispoziţie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici