- Home
- Stirile zilei
- BUCUREŞTI, (10.02.2016, 12:03)
- Iulian Comanescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Trenduri în comunicare în România: Ioana Moldoveanu redactor-şef la VICE, despre multitasking şi furt intelectual
Serialul Mediafax referitor la trendurile de comunicare pe piaţa românească, în 2016, vă prezintă, miercuri, opiniile Ioanei Moldoveanu, redactor-şef la VICE România.
Urmărește
2453 afișări
Trenduri în comunicare în România: Ioana Moldoveanu redactor-şef la VICE, despre multitasking şi furt intelectual
În 2016, jurnaliştii trebuie să fie capabili să şi fotografieze/înregistreze video şi să stăpânească platforme de Internet, consideră Ioana Moldoveanu, redactor-şef la VICE România.
Moldoveanu mai spune că furtul de conţinut se generalizează, iar advertorialele, care sunt din ce în ce mai populare în detrimentul publicităţii clasice în presa scrisă (online şi tipărită), ar trebui să fie mai degrabă despre potenţialii consumatori ai brandului decât despre brandul propriu-zis.
ULTIMELE ȘTIRI
-
ICC emite mandat de arestare pe numele lui Netanyahu și Gallant
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
1. Jurnalistul multitasking
Nu mai există redacţiile mari, împărţite pe secţii, cu jurnalişti specializaţi. Acum trei, patru, cinci oameni fac totul: sunt reporteri, traducători, editori, corectori, fotografi, editori foto, editori html, cameramani şi editori video etc. Ceea ce face bugetele editoriale să fie funcţionale.
2. Furtul intelectual s-a transformat în pasiune
A crescut semnificativ numărul site-urilor care trăiesc din furt intelectual, ceea ce face şi mai greu sustenabilă profesia de jurnalist. Se preiau articole serios documentate, în care s-au investit timp şi bani, fără sursă, integral, care aduc trafic masiv şi sute de like-uri.
Am sunat de curând la un astfel de site, identitatea.ro, care „ţine aprinsă flacăra identităţii româneşti”, iar cel care mi-a răspuns m-a întrebat: „De pe ce site vreţi să scot articolul preluat integral, fără sursă, că avem multe?”. Apoi m-a asigurat că furtul a fost făcut din „pasiunea de a informa”, a insistat că nu fac profit, deşi site-urile lor abundă de Google Ads, şi mi-a promis că scoate siteul VICE „din baza de date”, ceea ce denotă volumul masiv la care lucrează şi imposibilitatea de a controla ceea ce fac. Un astfel de job, în care cineva dă copy paste, se plăteşte cu 100 de lei pe 500 de articole.
3. Sus conţinutul sponsorizat!
Brandurile au început să înţeleagă că advertorialele nu trebuie să fie despre produs, ci despre oameni care se mulează pe filosofia lui. Sunt din ce în ce mai deschise la a sponsoriza conţinut de calitate, care spune o poveste cu care cititorii se identifică, specifică canalului media respectiv, în detrimentul articolelor „despre brand”, pe care publicul are tendinţa să-l ignore.
Advertiserii au astfel şansa, dacă ştiu să profite de ea, să producă conţinut jurnalistic calitativ mai bun decât cel existent, datorită resurselor pe care le pot pune la dispoziţie.
Citește pe alephnews.ro: Unul din trei oameni suferă de „ura față de mișcare”. Fenomenul poartă numele de misokinezie
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Citește și: Trenduri în comunicare în România, 2016: Crenguţa Roşu (DC Communication) despre integrare şi dialog
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Preotul care a lăsat-o pe Sabrina Carpenter să filmeze scene provocatoare în Biserică a fost eliberat
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce imagini! Apariția decoltată şi transparentă a celei mai frumoase jurnaliste sportive din lume
PROSPORT.RO
Răsturnare de situație! Silviu Prigoană nu ar avea un testament. Cine ar fi primit toată averea sa
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe