”Autodenunţ:
Subsemnata, profesoară de română, declar că nu respect, în mod premeditat, programa şcolară de limba română, asemenea unui element duşmănos: nu citesc cu elevii mei poeziile de Eminescu, „Amintirile” lui Creangă, baladele populare, pastelurile de 150 de ani, nuvelele lui Slavici; nu dictez comentarii, nu arunc în braţe interpretări şi nu le cer să înveţe pe dinafară teorie literară despre genuri şi specii. Declar de asemenea că, în schimb, citesc cu elevii mei poezii frumoase de Magda Isanos sau Tudor Arghezi, texte din literatura universală ca „Micul Prinţ” sau „Cartea junglei”, fragmente din marii autori ai literaturii universale ca Cervantes sau Shakespeare, exersăm lectura activă, ne exprimăm opiniile, le motivăm, învăţăm să fim sinceri, asertivi.
Fac cunoscut că nu voi respecta nici viitoarea programă care îmi cere să selectez numai texte ale autorilor români clasici menţionaţi mai sus. Voi continua să propun elevilor mei numai lecturi care să-i atragă spre literatură, să sădesc în ei o sămânţă de bucurie a lecturii. Recunosc că lucrez cu elevii mei mai ales exerciţii de gramatică normativă pentru învăţarea scrierii corecte, că sar peste noţiuni de gramatică teoretică pentru care elevii mei nu sunt pregătiţi la un moment dat.
Pentru că eu cred că educaţia se face prin motivare pozitivă, bucurie, joc, stârnirea curiozităţii, prin colaborare şi comunicare vie între profesor şi elev într-o limbă actuală şi pornind de la ceea ce-i este cunoscut şi drag copilului, prin deschiderea spre cultura naţională şi universală”, a scris Cristina Tunegaru pe Facebook, conform Gândul.
Postarea sa a devenit virală, având peste 600 de share-uri.
Ulterior, profesoara a revenit cu un alt mesaj, precizând că va fi inspectată în urma ”autodenunţului”.
”Înţeleg că în urma „autodenunţului” meu urmează să fiu inspectată. Pesemne s-au rezolvat toate problemele din învăţământul gimnazial, astfel încât există energie şi pentru cercetarea opiniilor de pe Facebook ale profesorilor. Probabil că nu mai avem o cincime dintre elevi care abandonează şcoala şi nici 42% dintre absolvenţii de gimnaziu analfabeţi funcţional. Ar fi extraordinar !
Ce mă intrigă e că verificare se va axa pe hârtiile produse şi că nu interesează progresul elevilor mei, rezultatul final al activităţii didactice. În învăţământul românesc hârtiile par să fie totul.
Eu îi aştept pe domnii inspectori la ore să vadă entuziasmul copiilor care au citit prima carte din viaţa lor, să vadă scânteia din ochii lor când descoperă că la disciplina limba română contează opiniile şi ideile lor, şi nu reproducerea a ceea ce au spus alţii. Cred că asta ne dorim în clase, nu câte 25 de prizonieri ai comentariilor scorţoase care aşteaptă cu înfrigurare clopoţelul eliberator”, a scris Cristina Tunegaru.