Dacia începe 2023 cu creşteri puternice în România, Franţa şi Spania

Înmatriculările Dacia au crescut puternic în ianuarie pe principalele pieţe de desfacere, pe măsură ce şi uzina a accelerat producţia în ultimul trimestru din 2022.

Urmărește
1274 afișări
Imaginea articolului Dacia începe 2023 cu creşteri puternice în România, Franţa şi Spania

Sursa foto: MediafaxFoto

În Franţa, cea mai mare piaţă pen­tru marca autohtonă, Dacia a început anul pe locul al treilea după Peugeot şi Renault. Dar dacă Peugeot a scăzut în ianuarie cu 14%, iar Renault a crescut cu 9%, Dacia a urcat cu 54%, având cea mai mare creştere dintre mărcile de volum, relatează Ziarul Financiar.

Dacia Sandero a fost şi cel mai bine vândută maşină din Hexagon în ianuarie şi a punctat o creştere a înma­triculărilor de 86%, depăşind atât Peu­geot 208, cât şi Renault Clio. Rezul­tatele vin după o lună ianuarie care a crescut cu 8,9%, însă faţă de ianuarie 2022, dar în scădere cu 17% faţă de ianuarie 2020, cea mai slabă lună de început de an din Franţa din 2014 încoace.

În Italia, piaţă care a urcat cu 19% în prima lună din an, Dacia a punctat un avans de 22%, iar Sandero s-a clasat pe locul al treilea în clasament după Fiat Panda şi Jeep Renegade, urcând două poziţii.

Spania este ţara cu cea mai mare creştere pentru Dacia, una de 154% faţă de perioada similară a anului 2022. Piaţa din Spania a urcat cu 51% în ianuarie, dar tot se află la volume cu 25% mai mici decât ianuarie 2020. Sandero este din nou cel mai bine vândut model, cu o creştere de 80%, fiind, potrivit bestsellingcarsblog.com, pentru a patra oară în ultimele şapte luni când Sandero este numărul 1.

Dacia a încheiat anul 2022 pe locul al şaptelea la nivel european, cu peste 48.000 de maşini înmatriculate doar în luna decembrie, potrivit datelor Aso­ciaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Marca autohtonă s-a clasat astfel înaintea unor nume precum Skoda şi Peugeot.

La nivelul întregului an 2022, Dacia s-a situat pe locul 12, cu 475.511 maşini noi înmatriculate la nivelul Uniunii Europene, plus Marea Brita­nie şi EFTA. Brandul românesc a depăşit în 2022 vânzările unor mărci precum Opel, Fiat şi Citroen.

Mai mult, dacă sunt luate în calcul doar mărcile de volum, cele cu vânzări de peste 100.000 de unităţi anual, Dacia a înregistrat în 2022 cea mai mare creştere la nivel european, pos­tând un avans de 16%.

Pe locul secund este KIA, cu o urcare de 7,9%, până la 542.000 de unităţi. Podiumul este completat de Toyota, cu un avans de 7,6% în 2022, până la aproape 767.000 de unităţi.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici