Ford „taie“ producţia de maşini la nivel european din cauza crizei microcipurilor. Americanii trimit către Craiova ce componente electronice mai au

  • Uzina Ford de la Craiova va fi alături de cea din Köln, Germania, cel mai puţin afectată de criza microci­purilor, în condiţiile în care alte uzine ale constructorului au chiar şi peste 20 de zile fără producţie în 2021.
  • Decizia este luată de Ford astfel încât constructorul să protejeze modelele cel mai bine vândute, Puma şi Fiesta.
Urmărește
1802 afișări
Imaginea articolului Ford „taie“ producţia de maşini la nivel european din cauza crizei microcipurilor. Americanii trimit către Craiova ce componente electronice mai au

Sursa foto: Mediafaxfoto

Uzina Ford de la Craiova va fi alături de cea din Köln, Germania, cel mai puţin afectată de criza microci­purilor, în condiţiile în care alte uzine ale constructorului au chiar şi peste 20 de zile fără producţie în 2021.

„Ca urmare a problemei aprovi­zio­nării cu semiconductori, care afec­tează o mare parte din industria auto globală, în perioada 26 aprilie - 21 mai, Secţia de Producţie Vehicule de la Ford Craiova va opera în două schimburi (în loc de trei). În plus, estimăm în acest moment 6 zile fără producţie de vehicule, în data de 29 aprilie, respectiv în perioada 10-14 mai, precum şi 10 zile fără producţie de motoare, în perioada 26 aprilie - 14 mai. Continuăm toto­dată să prioriti­zăm configuraţiile che­ie de vehicule, gestionând în mod eficient volumele noastre alocate de semi­conductori“, a spus Ana-Maria Ti­miş, Commu­nications & Public Affairs Manager - Romania & Eastern Europe. În perioada zilelor fă­ră producţie, angajaţii de la Ford Craiova afectaţi de această situaţie vor fi plătiţi în conformitate cu acor­durile compa­niei cu sindicatele locale şi cu prevederile legale în vigoare.

„La nivel global, Ford monito­rizează îndeaproape situaţia şi ajustează programele de producţie pentru a minimiza efectul asupra angajaţilor, furnizorilor, clienţilor şi dealerilor noştri din întreaga Eu­ropă”, au spus oficialii de la Ford.

Potrivit Automotive News Europe cele mai puţin afectate uzine sunt cele din Koln, Germania, unde Ford produce modelul Fiesta şi Craiova din România, unde sunt produse modelele Puma şi EcoSport. Uzina din Koln va fi oprită câteva zile în intervalul 21-23 aprilie şi 28-30 aprilie, iar compania urmează să analizeze dacă vor exista şi alte opriri.

Citat de Automotive News, Jim Farley, CEO-ul Ford Motor Company, a declarat că problema microchipurilor este cel mai mare şoc pe care l-a simţit industria auto la nivel mondial pe măsură ce dealerii rămân fără stocuri iar constructorii "jonglează" cu producţia la nivel global.

Renault, Dacia, Volkswagen, Jaguar, Land Rover, Hyundai, Daimler, Nissan sunt doar o parte dintre constructorii afectaţi de criza de microchipuri.

Uzina de utilitare Ford din Turcia va fi închisă între 19 aprilie şi 13 iunie, iar această perioadă va fi urmată de o vacanţă de vară în care uzina va intra în revizie.

Uzina din Saarlouis, Germania, unde constructorul asamblează modelul compact Focus va fi oprită pentru încă 20 de zile, pe lângă alte cinci săptămâni fără proucţie anunţate în fbruarie.

În Spania, la Valencia, producţia utiliarei Transit Connect va fi oprită între 28 aprilie şi 2 iulie, iar uzina responsabilă de modelele Kuga, Mondeo, Galaxy şi S-Max va mai avea 20 de zile fără producţie între această săptămână şi 31 iulie.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici